۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۵۵۱۶۴
صادق الحسینی:

سوریه در اولین فرصت به اسرائیل حمله می‎کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: قدرت موشکی سوریه بسیار بالا است و به نظرم دیری نخواهد گذشت که این کشور در اولین فرصت یک حرکت نظامی سنگین علیه رژیم اشغالگر انجام خواهد داد.
صادق الحسيني صادق الحسيني، رييس دفتر شبکه خبري الميادين


 
محمد صادق الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به ناکامی توطئه‎های صورت گرفته علیه سوریه، گفت: بشار اسد با حمایت ایران، روسیه و چین توانسته معادله‎های منطقه را به سود خود تمام کند.  آمریکا از جنگ مستقیم و نیابتی خارج شده و به جنگ نرم و دیپلماسی روی آورده است و همه تلاش خود را برای خروج روسیه از پرونده سوریه انجام می دهد.

 

وی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای غربی در گذشته طرحی برای تجزیه سوریه داشتند، ولی با استراتژیک قوی بشار اسد معکوس شد و نظام سوری توانست شهرهای مهم را در کنترل خود قرار دهد.

 

کارشناس مسائل منطقه افزود: تروریست‎ها و فتنه گران که شکست سنگینی را در سوریه متحمل شده‎اند، دست یاری به رژیم صهیونیستی که طراح اصلی این جنگ است، دراز کرده و به این رژیم پناه برده‎اند. رژیم صهیونیستی نیز در یک اقدام تبلیغاتی، با هدف فشار به ایران و افزایش روحیه آشوبگران، به سوریه حمله کرد.

 

الحسینی با اشاره به این که اسرائیل درصدد بمباران ستاد موشکی سوریه بود، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی گمان می کرد که ستاد موشکی سوریه را مورد هدف قرار داد، ولی پس از آن متوجه شد که یک مرکز علمی و پژوهشی بمباران شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از آن که آمریکا و کشورهای غربی نتوانستند به راه‎حل نظامی علیه سوریه دست پیدا کنند،‌ در تلاش برای دعوت از اپوزیسیون، اخضر الابراهیمی و ایران برای حضور در مونیخ هستند تا به راه‎حلی برای پایان بحران در سوریه رسیده و ژنو یک را به ژنو دو مبدل سازند.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به سوریه ،اظهار داشت: سفر دکتر جلیلی به دمشق در راستای هماهنگی‎های لازم با دولت بشار اسد برای برون رفت از بحران فعلی بر اساس طرح شش ماده‎ای ایران و همکاری بین دو کشور در محور مقاومت و هماهنگی برای پاسخ دندان‎شکن به تجاوز رژیم صهیونیستی صورت می گیرد. جلیلی با مقامات سوری نشست خواهد داشت تا هدف، زمان و وسیله مناسب برای پاسخ به این تجاوز مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی دلیل عدم هدف قرار دادن جنگنده صهیونیستی از سوی سوریه را نشان دادن ماهیت این رژیم توصیف کرد و ادامه داد: سوریه به راحتی می توانست جنگنده اسرائیل را سرنگون سازد و نباید آن را ناتوانی سوریه تصور کرد. علت عدم پاسخ سوریه به این تجاوز و هدف قرار ندادن جنگنده متجاوز این است که سوریه می خواست مدیر اصلی جنگ علیه خود را از مخفیگاه خارج ساخته و آن را به جهانیان معرفی سازد.

 

کارشناس مسائل خاور میانه افزود: رژیم صهیونیستی در محاسبات خود اشتباه کرد و به جای مرکز نظامی، نهاد علمی و پژوهشی سوریه را بمباران کرد و رسوایی بزرگی برای این رژیم حاصل شد.

 

صادق الحسینی، جواب محکم سوریه به این تجاوز را پیش بینی کرد و گفت: سید حسن نصرالله پس از جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اگر موشک و خط کریدور لجستیکی سوریه نبود این پیروزی به دست نمی آمد. قدرت موشکی سوریه بسیار بالا است و به نظرم دیری نخواهد گذشت که سوریه در اولین فرصت یک حرکت نظامی علیه رژیم اشغالگر انجام خواهد داد که معادلات جنگ را تغییر و جواب سختی به صهیونیست‎ها خواهد داد.

 

وی تاکید کرد: به نظر می رسد سفر آقای جلیلی در چهارچوب مذاکره حزب الله، ایران و سوریه برای بررسی نوع برخورد و پاسخ دندان شکن به این گستاخی و شکستن حریم هوایی لبنان و سوریه است. حزب الله، ایران و سوریه به عنوان سه محور مقاومت در یک مذاکره فشرده به بررسی این موضوع می پردازند و مطمئنا سوریه تنها نخواهد بود.


این کارشناس مسائل منطقه افزود: آمریکا و غرب در حال عقب نشینی به سوی دیپلماسی فعال تعامل با روسیه برای خروج آبرومندانه از پرونده سوریه و سایر پرونده‎های منطقه هستند و در این راه از ایران نیز کمک می گیرند.

 

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال مذاکره مستقیم با ایران برای خروج از این بن بست دیپلماسی، سیاسی و نظامی است و از میدان سوریه به سوی یک تعامل بزرگ در منطقه برای همه پرونده‎ها استفاده می کند، اما نکته مهم این است که ایران قبله گاه رایزنی‎های سیاسی و دیپلماسی در ماه‎های آینده خواهد بود.

 

الحسینی اظهار داشت: سفر وزیر امور خارجه عمان به ایران، حضور معارضان سوری و پیام‎های پی در پی استرالیا و کشورهای اروپایی به  ایران نشان می دهد که آمریکا به سختی در پی کسب رضایت جمهوری اسلامی برای باز کردن راه مذاکره است که تاکنون جواب مثبتی دریافت نکرده است.

 

وی در پایان یادآور شد: تنها کسی که می تواند سیاست مذاکره با آمریکا را تعیین کندرهبر معظم انقلاب است./994/ب302/ک

ارسال نظرات