۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۵۵۳۰۶
آیت الله کعبی:

انقلاب اسلامی معادلات جهانی را برای همیشه تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی ایران نوید بخش نظام نوین در جهان معاصر شد و معادلات پیچیده سیاسی، نظامی و اجتماعی را دگرگون کرد و سرآغاز تحول عظیمی در دنیا شد.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه قم، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه علی بن ابی طالب (ع) در حسینیه ثارالله ستاد سپاه استان قم اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی یک دگرگونی در معیارهای ذهنی، احساسی و تفکر مردم صورت پذیرفت و ملت ما با نگاه ایمان و عمل صالح وارد حیات سیاسی و اجتماعی شد.
 وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی با هیچ کدام از انقلاب‌های معاصر قابل مقایسه نیست، گفت: در آن روزها نزدیک‌ترین افراد به امام هم شاید باور نمی‌کردند که انقلاب پیروز شود و نظام طاغوت سقوط کند، اما تظاهرات مردم و هدایت رهبری این انقلاب را پیروز کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن برشمردن عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: باورها، ارزش‌های اسلامی، رهبری پیامبر گونه امام راحل و حضور سرزنده خواص و نخبگان از مهمترین عوامل پیروزی ملت بر نظام ستم شاهی بود.
آیت‌الله کعبی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان باور نمی‌کردند که تا امروز این نظام تداوم داشته باشد و هر روز این کشور را با انواع توطئه‌ها روبرو کردند که نمونه بارز آن جنگ هشت ساله بود که بر ما تحمیل کردند و هر روز توطئه‌های آنان پیچیده‌تر می‌شود.
وی تصریح کرد: امروزه ما از لحاظ نظامی و سیاسی به جایی رسیده‌ایم که بزرگ‌ترین نیروهای دنیا نمی‌توانند جلوی ما بایستند و در تمامی صحنه‌ها حرکت رو به جلوی ملت ایران هیچ گاه متوقف نخواهد شد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» ادامه داد: این انقلاب دستاوردهای زیادی دارد که مطرح کردن اسلام تمدن‌ساز در صحنه زندگی برای دگرگونی شرایط جهانی بر پایه نظریه ولایت فقیه و مطرح کردن مردم‌سالاری دینی و اسلامی بزرگترین دستاورد آن است.
وی ادامه داد: مردم سالاری اسلامی یعنی آمیختن ارزش‌های اسلامی و حضور مردم در صحنه و در این نظام همه مدیران نظام در چارچوب ارزش‌های نظام اسلامی توسط مردم انتخاب می‌شوند.
آیت‌الله کعبی اظهار داشت: در واقع انرژی بی پایان دین و ایمان اگر وارد صحنه سیاسی شود و به آن رنگ تقوی بدهد، هیچ چیز نمی‌تواند با آن مبارزه کند، همانگونه که امام راحل در اوج عربده‌کشی آمریکا می‌گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: رشد و شکوفایی و رها شدن از بند نظام‌های سلطه یکی از بزرگ‌ترین درخواست‌های این ملت بود، رشد در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و علمی که با پیروزی انقلاب تحقق پیدا کرد و اکنون بر کسی پوشیده نیست که ما چه جایگاهی در منطقه و دنیا داریم.
وی با یادآوری روحیه استکبارستیزی که امام و انقلاب به ما داده است، تاکید کرد: مردم ما امروزه شکست‌های بزرگی را یکی پس از دیگری بر آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها وارد می‌کنند که باید این راه پر افتخار و پر عزت را با صلابت و مجاهدت و حضور در صحنه تدوام بخشیده و ماموریت‌های انقلاب را در دهه چهارم آن شناخته و جامعه نمونه اسلامی را بسازیم./927/د102/پ
ارسال نظرات