۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۵۵۶۰۸
امام جمعه زنجان:

رژیم طاغوت وابستگی علمی به غرب را افتخار می‌دانست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: رژیم طاغوت وابستگی علمی و فناوری به غرب را افتخاری برای خود می دانست.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ‌حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: از مهم ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت در عرصه‌های علمی و فناوری بوده است.

 

وی با تأکید بر این‌که نظام اسلامی در نخبه‌پروی و شناسایی استعدادهای علمی کشور موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب کشور از لحاظ علمی و تکنولوژیکی وابسته به غرب بود، بدتر این مسأله آن است که رژیم طاغوت وابستگی علمی و فناوری به غرب را افتخاری برای خود می دانست.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که موفقیت های بسیار ارزشمند دانشمندان جوان ایرانی در 34 سال گذشته کارشناسان بین‌المللی را مات و مبهوت کرده است، گفت: ادامه چنین روندی به اذعان بسیاری از مراکز تحقیقاتی و علمی غرب، ایران اسلامی را تبدیل به یکی از چند قطب تولید علم و دانش جهان تبدیل خواهد کرد.

 

وی با اشاره به این‌که موفقیت های علمی کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت احیای جایگاه تاریخی و حقیقی ایران اسلامی در تولید علم است، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید داشتند، بایستی از مسیر تولید علم به تولید ثروت برسیم که به یقین با مجاهدت علمی جوانان خستگی‌ناپذیر ایران اسلامی میسر خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اعلام این‌که هم اکنون ایران رتبه نخست تولید علم در منطقه و رتبه 13 در سطح جهان را دارا است، افزود: بر اساس اعلام کارشناسان بین المللی تعداد مقالات علمی تولید شده در سال 2011 از سوی دانشمندان و محققان ایرانی به 33 هزار مقاله افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه تولید علم و جنبش نرم افزاری خاطرنشان کرد: دانشجویان و حوزویان در این مطالبه مهم رسالت و مسؤولیت خطیری بر عهده دارند، تلاش برای دستیابی به آخرین فناوری های روز جهان نیازمند رویکردی جهادی در تولید علم است که متولیان امور آموزشی و دانشگاهی کشور بایستی توجهی ویژه به این مسأله داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: وابستگی علمی به غرب، وابستگی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره را به دنبال دارد، نباید فعالان عرصه علمی و دانشجویان دانش دست چندم کشورهای غربی را در روند تحقیقات و پژوهش های علمی خود استفاده کنند، هدف دشمن نیز همین مسأله دارد./9352/پ203/ب

ارسال نظرات