۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۵۵۸۳۵
نماینده مردم تهران در مجلس:

حوزه و روحانیت خاستگاه انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روحانیان در انقلاب اسلامی نسبت به انجام وظیفه، ایثارگری و قربانی کردن خودشان آمادگی بیشتری داشتند و برای انجام وظیفه الهی خود به خط مقدم رفته و بسیاری از آنها هم شهادت رسیدند.
مجتبي رحماندوست، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیت شماره یک انقلاب اسلامی و قبل از این‌که رجل سیاسی باشد، یک شخصیت حوزوی و رشیدترین مرجع تقلید بود بنابراین ریشه اصلی رهبری نظام و انقلاب اسلامی در دل روحانیت است.

وی در ادامه این مطلب ابراز داشت: روحانیان در زمان طاغوت اعلامیه‌های بسیاری را امضا کردند و در آن مقطع رودرروی نظام شاه ایستادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تعداد شهدای روحانی به نسبت کل روحانیان کشور در مقایسه با تعداد شهدای غیر روحانی و کل جمعیت کشور بیشتر است، عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که روحانیان نسبت به انجام وظیفه، ایثارگری و قربانی کردن خودشان آمادگی بیشتری داشتند و برای انجام وظیفه الهی خود به خط مقدم رفته و بسیاری از آنها هم به شهادت رسیدند.

رحماندوست مراجع، عالمان، روحانیان و اساتید حوزه علمیه را کارشناسان اصلی نظام شیعی ایران خواند و گفت: روحانیان تأمین‌کننده جنبه‌های اعتقادی مردم ما هستند./956/ت303/ج

ارسال نظرات