۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۵۵۹۲۴
فرمانده ارتش منطقه اصفهان:

بدنه ارتش در ابتدای نهضت، حاضر به مقابله با انقلاب مردم نبود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ارشد نظامی ارتش منطقه اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری گفت: شاه و دستگاه پهلوی بر روی فرماندهان ارشد پنجمین ارتش دنیا و نیروی هوایی فوق مدرن خود حساب ویژه ای باز کرده بود، اما غافل از اینکه بدنه ارتش، مومن و دلسوز مردم بود.
ديدار مسؤولان و فرماندهان نيروي هوايي ارتش با رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امیر سرتیپ رضا جواد ارسی، فرمانده ارشد نظامی ارتش منطقه اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری که به مناسبت پاسداشت 19 بهمن ماه، روز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان سخن می گفت، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سی و چهارمین فجر انقلاب اسلامی گفت: بدنه ارتش بر خلاف بعضی از فرماندهان ارشد ارتش، از همان ابتدای حرکت امام خمینی(ره)، حاضر نشد به خاطر دفاع از شاه و خائنان دست نشانده، در برابر مردم ایران بایستد.

 

وی در خصوص نقش موثر نیروهای ارتش اعم از سربازان و فرماندهان در پیروزی انقلاب خاطر نشان کرد: اعتراض و قیام بدنه و رده های مختلف ارتش در شهرهای مختلف از جمله بندر عباس و در نهایت بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره)، ضربه بزرگی به شاه و حکومت پهلوی وارد کرد.

 

فرمانده ارشد نظامی ارتش منطقه اصفهان، ادامه داد: در همین اصفهان 500 نفر از کارمندان نیروی هوایی به راهپیمایی و تظاهرات علیه شاه پرداختند. شاه تا پیش از این حوادث بر روی ارتش و فرماندهان آن در سرکوبی نهضت مردم حساب ویژه ای باز کرده بود که با حرکت ارتشی ها، همه آرزوی شاه برای بقا بر باد رفت. در آخرین روزهای حکومت پهلوی، ارتش با تخلیه پادگان ها و فرار سربازان و فرماندهان و با باز گذاشتن در اسلحه خانه ها به صفوف فشرده مردم پیوستند و با آموزش نظامی مردم در کوچه و خیابان، به پیروزی انقلاب سرعت دادند.

 

وی در خصوص اهمیت ارتش در دوران محمد رضا شاه افزود: شاه و دستگاه پهلوی بر روی فرماندهان ارشد پنجمین ارتش دنیا و نیروی هوایی فوق مدرن خود حساب ویژه ای باز کرده بود، اما غافل از اینکه بدنه ارتش مومن و دلسوز مردم بود و حوادث قبل از پیروزی انقلاب سبب شد، ماهیت واقعی ارتش برای مردم مکشوف شود و حمایت ارتش از قیام الهی مردم ضربه سنگینی به پیکره نظام 2500 ساله شاهنشاهی وارد کرد و راه را برای پیروزی نهایی مردم هموار کرد.

 

فرمانده ارشد نظامی ارتش منطقه اصفهان، در ادامه در خصوص نقش ارتش در پیروزی انقلاب افزود: عصر بهمن 1357، کارکنان و سربازان ارتش در دوشان تپه با تماشای تصاویر انقلاب مردم از صدا و سیما به هیجان آمدند و با تظاهرات و قیام بر علیه حکومت وقت، با نیروهای گارد شاهنشاهی درگیر شدند و در پی این درگیری ها، مردم به صفوف حمایت از ارتش پیوستند و با گارد شاهنشاهی درگیری مفصلی کردند و این حرکت به جنبش مردمی خون تازه ای بخشید.  

 

وی در خصوص نقش ارتش در تداوم و استحکام انقلاب پس از پیروزی انقلاب اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، ارتش مقتدر ایران اسلامی در کنار سپاه پاسداران انفلاب اسلامی و بسیج مردمی در برابر 54 کشور حامی صدام، با تقدیم 48 هزار شهید و 270 هزار جانباز پاسخ اعتماد مردم  را داد و امروز ارتش ایران  محبوب‌ترین ارتش دنیا است و هم اکنون ارتش در تمامی رده ها تمام تلاش خود را برای حفظ نظام اسلامی در برابر تهدیدها  می کند./939/پ202/پ

ارسال نظرات