۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۵۶۰۱۴

پاسخ قاطع نخست وزیر عراق به اوباما درباره سوریه

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق، 2 سال پیش در سفر خود به آمریکا در جواب باراک اوباما که پیش بینی کرده بود نظام بشار اسد ظرف 2 ماه سرنگون می شود، تاکید کرد که بشار اسد حتی پس از 2 سال نیز سرنگون نخواهد شد.
نوري المالکي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری المالکی، نخست وزیر عراق در گفت‎وگو با روزنامه الشرق الاوسط از پیش بینی مقامات آمریکا مبنی بر سرنگونی بشار اسد ظرف 2 ماه خبر داد.

 

وی گفت: باراک اوباما، جو بایدن و هیلاری کلینتون دو سال پیش و زمانی به آمریکا سفر کرده بودم به بنده گفتند که نظام بشار اسد تا دو ماه دیگر سرنگونی می شود، اما من به آنها گفتم که تا دو سال دیگر نیز بشار اسد سرنگون نخواهد شد.

 

المالکی که سال‎ها در سوریه ساکن بود، ادامه داد: به مقامات آمریکایی گفتم که سوریه را به خوبی می‎شناسم و همه سوری‎ها اعم از مسلمان و مسیحی و کمونیست از کشور خود دفاع خواهند کرد.

 

نخست وزیر عراق تاکید کرد: هم اکنون نیز شاهد این مسأله هستیم که زنان و مردان سوری برای حفظ نظام خود می جنگند و از یأس و ناامیدی به دور هستند.

 

وی از مواضع ترکیه در قبال عراق به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: ترکیه درصدد ویرانی عراق، سوریه و کشورهای دیگر است و حتی مصر نیز از گزند این کشور در امان نیست. ترکیه بر عنصر مذهبی تاکید دارد و با این حربه درصدد تخریب عراق است.

 

المالکی تاکید کرد: ترکیه همواره پناهگاه تروریست‎ها و افراطیان است و این افراد همیشه در آنکارا جلسه می گیرند./980/ب902/د

ارسال نظرات