۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۵۶۱۵۳
نماینده ولی فقیه در امور حج:

مذاکره با آمریکا به معنای از دست رفتن حیثیت نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اصرار آمریکا برای مذاکره و ساده لوحی برخی افراد گفت: راهپیمایی پرشور امروز مردم به معنای این است که ملت ذره ای از استقلال کشورشان عقب نشینی نمی کنند و گوش به فرمان ولایت هستند.
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در  امور حج و زیارت، ظهر امروز 22 بهمن  در صحن جامع حرم رضوی در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز و لبیک آنان به فرمان رهبری به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: سرکارآمدن رضاخان از سوی استکبار با یک برنامه ریزی از پیش طراحی شده از سوی آنان برای دین زدایی، مخالفت با روحانیت، مخالفت با حجاب، رویارویی با اندیشه های دینی صورت گرفت. 

وی در ادامه با بیان این که تغییر تاریخ هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی نیز از دیگر برنامه های استکبار برای نابودسازی دین بود، تصریح کرد: در واقع آنان با تغییر ادبیات مردم و خریدن عناصر مزدورو به کارگیری آنان در مسیر غرب زدگی و شرق زدگی مردم به دنبال محو اسلام در ایران بودند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در ادامه به تشریح وضعیت نابسامان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران قبل از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: امام (ره) اولین هدفش  در انقلاب احیای اسلام بود اما با توجه به مرزبندی امام خمینی(ره)و تفاوت قائل شدن ایشان از اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی هدف امام همان احیای اسلام ناب بود.

وی در تعریف اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی اظهار داشت: اسلام ناب، آن اسلامی است که طرفدار فقرا و محرومان و رشد علمی است و به زن در عین مشارکت اجتماعی، شخصیت متعالی در سایه حجاب می بخشد و برای رشد ایمانی و تربیت انسان های شایسته و لایق زن را تربیت می کند و افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه داری و مستکبرین است و اسلام مرفهین بی درد و اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان و فرصت طلبان، را همان اسلام آمریکایی می داند.

وی افزود: تعریف جدید فرهنگ عاشورا به معنای فرهنگ گریه و تسلیم به فرهنگ مبارزه و جهاد، تعرف ماه محرم، ماه خون برشمشیر و احیای فرهنگ نماز، نماز جمعه و حج ابراهیمی، احیای فرهنگ خدمتگزاری به مردم، فرهنگ شهادت و گریز از دنیا پرستی درسایه همین تعریف امام (ره)از اسلام ناب باز تعریف شد.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: در واقع اسلامی که با هرستمی سازگار است مورد قبول امام نبود و امام با احیای اسلام توانست هم در داخل و هم در خارج از کشور یکبار دیگر نام اسلام را زنده کند و به مردم عظمت اسلام را  معرفی کند.

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: امام (ره) طرح حکومت اسلامی را به رهبری ولی فقیه برای نخستین بار در نجف در شکل حکومتی مطرح کرد، این در زمانی است که اومانیسم دین را به عنوان افیون ملت ها معرفی می کرد  و از سویی مسلمانی سبب شرم بود و دنیا علیه دین فعالیت می کرد و تئوری حکومت دینی و ولی فقیه را امام به عنوان بهترین شیوه اداره حکومت در همین شرایط برای مردم مطرح کرد بدین معنا که این حکومت به دور از تشریفات است و با ساده زیستی و در خدمت مردم بودن حکومت تشکیل شده است.

وی درادامه با بیان این که امام ثابت کرد که این بهترین شیوه حکومت است، افزود: تئوری ایشان اثبات این قضیه بود که دین می تواند جامعه را اداره کند و از سویی می توان مانند پیغمبر و امیرالمومنین (ع) زندگی بشر را اداره کرد و رهبران با ساده زیستی در کنار مردم باشند و تا به امروز نیز سیره امام (ره) در زندگی مقام معظم رهبری نیز ادامه پیدا کرد و امام شیوه کاخ نشینی حکومت ها را مردود اعلام کرد.

وی حاکمیت یک نظام مردم سالاری دینی را نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: برکسی پوشیده نیست که مجالس ایران و مجلس سنا در آن دوران فرمایشی بود و درخیلی از کشورها هم احزاب و گروه ها رییس جمهور را معرفی می کنند اما امام مردم را به صحنه آورد بر روی آرای مردم حکومت را به نظام آورد و این نظام، نظامی مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر تصریح کرد: امام به گونه ای جامعه را اداره کرد که مردم در مسیر دین حرکت کردند و هرگاه دیگران مسیرشان از رهبری منحرف شد خود مردم به صحنه آمدند و با آنان مقابله کردند و دست رد به سینه آنان زدند، وقایع فتنه و بنی صدر نمونه ای از آن ها است.

وی تحقق استقلال، آزادی است و احیای خودباوری در مردم کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: وابستگی همه جانبه به آمریکا و جریان کاپیتولاسیون نمونه ای از نبود استقلال در کشور بود که امام با طرح حکومت اسلامی و بیان نه شرقی نه غربی ارمغان استقلال را به کشور هدیه دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اصرار آمریکا برای مذاکره و ساده لوحی برخی افراد و از سویی بی نتیجه بودن مذاکرات فلسطینی ها در چند سال اخیر گفت: راهپیمایی پرشور امروز مردم به معنای این  است که ملت ذره ای از استقلال کشورشان عقب نشینی نمی کنند و گوش به فرمان ولایت هستند چرا که مذاکره با آمریکا از دست رفتن حیثیت نظام است./934/پ202/ج

ارسال نظرات