۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۵۶۷۲۶

اکثر مساجد آمریکا امام جماعت ندارند

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه اسلامی شهر دالاس آمریکا از کمبود ائمه جماعت به عنوان یکی از مشکلات اصلی مسلمانان این کشور یاد کرد.
مسجد آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آن اسلام، کمبود ائمه جماعت مسجد، مسلمانان آمریکا را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است و آنان نمی توانند برای مسائل دینی خود پاسخ پیدا کرده و نسل جوان را با احکام اسلام آشنا کنند. 

 
نومن علی خان، رییس موسسه اسلامی شهر دالاس در این باره گفت: در سفر به نقاط مختلف آمریکا و بازدید از 150 مسجد، اکثر این مساجد را فاقد ائمه جماعت دیدم.
 
وی افزود: تعداد مسلمانان و گرایش به اسلام باوجود تبلیغات منفی علیه اسلام در جامعه آمریکا رو به افزایش بوده و ساخت مسجد نیز 74 درصد نسبت به دهه گذشته رشد داشته است.
 
علی خان گفت: با این حال، کمبود شدید ائمه تمام وقت برای پاسخگویی به نیازهای دینی نمازگزاران در حال رشد از مشکلات اصلی به شمار می آید.
 
بررسی های اخیر توسط انجمن اسلامی شمال آمریکا (ISNA) نشان داد که تنها 44درصد از ائمه جماعت آمریکا حقوق بگیر و تمام وقت هستند.
 
رییس موسسه اسلامی شهر دالاس افزود: چهار نفر از پنج نفر ائمه جماعات غیر آمریکایی و برای کشورهای مصر، عربستان سعودی و هند است.
 
 وی افزود: مساجد در ایالات متحده آمریکا نه تنها نیاز به امامان آموزش دیده، بلکه به چهره های مذهبی که دارای مهارت های خوب به زبان انگلیسی و درک کاملی از فرهنگ آمریکایی است به شدت نیاز دارند./982/ب902/د
ارسال نظرات