۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۵۶۹۰۴
فرستاده سازمان ملل:

حقوق مسلمانان میانمار همچنان تضییع می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده سازمان ملل که به تازگی برای بررسی وضعیت حقوق بشر به میانمار سفر کرده است اعلام کرد که همچنان حقوق مسلمانان در این کشور آسیای جنوب شرقی تضییع می‎شود.
مسلمانان ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، توماس اوجه‎آ کینتانا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مسائل حقوق بشر، که به تازگی به میانمار رفته است اعلام کرد که حقوق بشر همچنان در این کشور نقض می‎شود. 


وی اعلام کرد که ترس، عدم اطمینان و نفرت باعث شده است مسلمانان و بوداییان میانمار با یکدیگر اختلاف داشته باشند.


گزارشگر ویژه سازمان ملل در مسائل حقوق بشر با اشاره به حملات بوداییان افراطی به مسلمانان و تخریب روستاهای آنان گفت: در حالی که به تبعیض‎های مذهبی و نژادی رسیدگی نمی‎شود نمی‎توان از گفتگوی دوجانبه همراه با احترام سخن گفت.


توماس کینتانا افزود: حدود صد و بیست هزار نفر از مسلمانان هم اکنون در کمپ‎ها زندگی می‎کنند. امکانات پزشکی در بیشتر کمپ‎های مسلمانان ضعیف است. آزار و اذیت پزشکان توسط بوداییان افراطی نیز بر تمامی این مشکلات افزوده است.


وی با اشاره به این که این کمپ‎ها بیشتر به زندان شباهت دارند تا محل زندگی، تاکید کرد که دولت میانمار باید توجه بیشتری نسبت به وضعیت مسلمانان آواره داشته باشد.  


دولت میانمار مدعی است که مسلمانان روهینگیا عده‎ای مهاجر غیرقانونی از بنگلادش هستند و به آنان به چشم شهروندان این کشور نگاه نمی‎کند، این در حالی است که بنگلادش نیز حاضر به دادن تابعیت به این عده نیست و به همین علت حدود هشتصد هزار نفر مسلمان در ایالت راخین بدون ملیت هستند.


گزارشگر ویژه سازمان ملل در مسائل حقوق بشر به دولت میانمار توصیه کرد که برای پایان دادن به چنین تبعیض‎هایی به مسلمانان روهینگیا حق شهروندی عطا کند./990/ب902/ک

ارسال نظرات