۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۵۷۸۸۷

اوباما نیامده، خونریزی به پا شد

خبرگزاری رسا- یکماه پیش از سفر باراک اوباما برای دیدار از اسرائیل و سرزمینهای فلسطینی، تنشها در این منطقه در حال افزایش است.
کرانه باختري

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از شبکه صدای آمریکا: در درگیری روز شنبه بین شهرک نشینان یهودی، فلسطینیان و ارتش اسرائیل در بخش اشغالی کرانه باختری، یک مرد فلسطینی از ناحیه شکم هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

 

صدای آمریکا با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل گفت: یکماه پیش از سفر باراک اوباما برای دیدار از اسرائیل و سرزمینهای فلسطینی، تنشها در این منطقه در حال افزایش است.


روز جمعه نیز تظاهر کنندگان فلسطینی با سربازان اسرائیلی در کرانه باختری درگیر شدند که دهها نفر بدلیل استنشاق گاز اشک آور و یا اصابت گلوله های پلاستیکی شلیک شده توسط نیروهای اسرائیلی، دچار جراحت  شده اند.


صدای آمریکا به نقل از عبدالمجید حسن؛ یکی از ساکنان روستای فلسطینی قطر گفت: درگیری زمانی پیش آمد که یک گروه از شهرک نشینان یهودی به زور وارد خانه وی شدند، جاییکه او با همسرش زندگی می کند.


این شبکه در ادامه از قول یک منبع نظامی اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود تایید کرد که شهرک نشینان یهودی اقدام به تیراندازی به سوی فلسطینیان کرده اند.


در حالی که آمریکا، اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر، شهرکهای یهودی نشین در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن را غیر قانونی میدانند ولی اسرائیل این قسمت را بخشی از خاک خود دانسته و هر گونه تغییر در وضعیت آنهارا منوط به مذاکرات صلح با فلسطینی ها کرده است. مذاکراتی که از سال 2010 بدلیل اعتراض فلسطینی ها به ادامه همین شهرکسازی ها متوقف شده است. /9161/خ

ارسال نظرات