۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۵۷۹۲۶
نماینده مجلس خبرگان:

دشمن با تولیدات ضد فرهنگی درون جامعه دینی را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قربانی گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت شبهه افکنی در جامعه دینی به کار گرفته باید از سنگر مسجد برای مقابله با این شبهات سازمان یافته بهره گرفت.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به تلاش گسترده غرب برای خدشه دار کردن ارزش های دینی در جامعه اسلامی، گفت: مسؤولیت نهادهای فرهنگی در مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمنان بسیار سنگین است.

 

وی با بیان این که غرب با بهره گیری از ابزارهای ضد فرهنگی تلاش می کند تا جامعه دینی را از درون تهی کند، افزود: باید با ترویج صحیح ارزش های دینی جامعه را در برابر تهاجم غرب واکسینه کنیم.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت  ترویج اسلام ناب محمدی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که مبلغان دینی باید با علم و دانش کافی نیاز های مردم را در زمینه های اعتقادی و شبهه های دینی بر طرف کنند، افزود: آشنایی با علوم جدید و بهره برداری از ظرفیت های علوم جدید در تبلیغ دین، می تواند در ترویج دین اثرگذار تر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان بر به روز کردن اطلاعات و آموخته های روحانیان تأکید و اظهار داشت: به روز بودن اطلاعات طلاب و جامعه روحانیت اصولی ترین مؤلفه در تبلیغ دین مبین اسلام است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی همچنین مسجد را بهترین سنگر برای مقابله با شبهات دشمنان اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت شبهه افکنی در جامعه دینی به کار گرفته باید از سنگر مسجد برای مقابله با این شبهات سازمان یافته بهره گرفت.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری شبهات را خطری بزرگ برای نسل جوان دانست و ادامه داد: متأسفانه برخی جوانان ما ناآگاهانه در دام دشمنان گرفتار شدند و خود را اسیر شبهات دشمنان کردند.

 

وی با تأکید بر این که روحانیت باید با استفاده از اسلحه بیان، قلم و دانش با شبهات مقابله کند، ادامه داد: ظرفیت معنوی و فرهنگی مساجد این شرایط را برای مبلغان دینی کاملاً فراهم کرده است.

 

امام جمعه رشت با بیان این‌که غرب در جهت آلوده کردن ذهن جوانان برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کند، گفت: برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن باید مجهز به ابزار دینی و فرهنگی باشیم و در غیر این صورت شکست خورده هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که استکبار دشمنی خود را با ولایت فقیه و جمهوری اسلامی سال ها است که علنی کرده اند افزود: در این راستا باید بیشتر تلاش شود و جایگاه ولایت فقیه و نظام اسلامی برای مردم به ویژه جوانان و دانش آموزان تبیین و روشنگری شود.

 

حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت های کمی وکیفی برنامه های فرهنگی و تبلیغی در سال 91 اظهار داشت: با وجود فشارهای مالی در سال 91 بسیاری از برنامه های فرهنگی را تحت الشعاع قرار داد اما توانستیم برنامه های محوری و قابل توجهی را اجرا کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که نماینده ولی فقیه و روحانیت استان نقش مهمی در تأثیرگذاری برنامه های دینی در سطح استان خواهند داشت تصریح کرد: پاسخگویی به نیاز جامعه به ویژه جوانان و اقشار مؤثر تحصیل کرده، نیازمند ابزار و امکانات لازم است که باید دست اندرکاران توجه جدی داشته باشند./950/پ202/س

ارسال نظرات