۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۵۸۸۲۶
وزیر خارجه انگلیس:

به مخالفان سوری سلاح می‎دهیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخله‎جویانه اعلام کرد که امکان ارسال سلاح برای شورشیان مخالف دولت بشار اسد در آینده وجود دارد.
ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، انگلیس اعلام کرد که ممکن است در آینده برای شورشیان مسلح سوری سلاح ارسال کند.

 

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس با بیان این مطلب، گفت: بسته کمکی جدیدی نیز در همین هفته برای شورشیان ارسال می‎شود که البته شامل کمک‎های غیرنظامی است.

 

خبرگزاری رویترز و سایر منابع خبری در ماه‎های اخیر گزارش‎های فراوانی پیرامون ارسال سلاح به شورشیان سوری از خاک ترکیه و اردن و با حمایت مالی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانند قطر و عربستان سعودی منتشر کرده بودند، اما کشورهای غربی حداقل در ظاهر از ارسال سلاح به مخالفان سوری خودداری می‎کنند.

 

انگلیس پیش از این نیز کمک‎های غیرنظامی فراوانی برای تروریست‎های سوریه ارسال کرد که شامل رادیو، جلیقه‎های ضد گلوله و دارو بود.

 

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس قرار است این هفته موضوع ارسال کمک‎های بیشتر به تروریست‎های سوری را در پارلمان انگلیس مطرح کند.


وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: من این هفته در پارلمان اعلام نخواهم کرد که قرار است برای مخالفان سوری اسلحه ارسال کنیم، اما هر احتم
الی در آینده ممکن است.


وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: اگر قرار باشد درگیری‎ها در سوریه ماه‎ها یا سال‎ها ادامه داشته باشد و کشورهایی مانند عراق و لبنان و اردن نیز بی‎ثبات شوند، چنین احتمالی (ارسال سلاح برای تروریست‎ها) ممکن است./990/ب902/د

ارسال نظرات