۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۵۸۹۶۸
استاد اخلاق حوزه علمیه:

اگر کسی اهل ذکر باشد، خداوند او را نجات می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه گفت:‌ اگر کسی اهل ذکر کثیر شد، خدا او را از تاریکی خارج می کند، نور در قرآن به لفظ واحد آمده است، نور عالم واحد است اما ظلمت به لفظ ظلمات آمده، زمانی حضرت یونس داخل شکم ماهی بود گفت:«خدایا تو یکتایی، تو بی همتایی و من از ظالمینم».
قدرت‌الله نجفي قمشه‌اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نجفی قمشه ای، استاد درس اخلاق حوزه علمیه، در برنامه مکارم خوبان که از رادیو معارف پخش می شد، گفت: موضوع سخنم واژه ذکر است، در قرآن مجید و روایات ائمه معصومین به آن زیاد سفارش شده است، مثلا در سوره احزاب کلمه ذکرالله آمده است.

وی ادامه داد: اگر شما از خدا زیاد یاد کردید، خدا هم از شما زیاد یاد می کند، منتهی یاد خدا این گونه است که رحمت خاصش را بر شما می فرستد، در تعبیر قرآن وقتی شما زیاد از خدا یاد کردید، خدا و ملائکه بر شما نماز می گذارند.

آیت‌الله نجفی قمشه‌ای اظهار داشت: این نماز گذاردن همان فرستادن رحمت خاص خدا است، نتیجه این رحمت خاص این است که ما را از عالم ظلمات به سوی عالم نور می برد و کم کم از اولیاء الله می شویم.

وی خاطر نشان کرد: ما یک عالم نور و یک عالم ظلمات داریم، این عالم طبع وجسم و ماده، عالم ظلمات است، این زمینی که ما در آن زندگی می کنیم، ذاتاً تاریک است و این روشنایی را از خورشید به دست می آورد، نزد اهل حکمت تمام عالم جسمانیت تاریک است، چون ثبات ندارد و لحظه ای و آنی است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه بیان داشت: خلاصه تعبیراتی که قرآن مجید از ظلمت دارد به ضمیمه روایات و بیان عقل وحکمت وعرفان این است، ما وقتی از رحم مادر بیرون آمدیم، از نظر معنوی هم پا در ظلمات گذاشتیم و بعد از اینکه به تکلیف رسیدیم کم کم می توانیم با یاد خدا و ذکر خدا پا در عالم نور بگذاریم، نور یعنی عالم ملکوت، یعنی بقا، باطن و روح این عالم.

وی یادآور شد: ظلم از ظلمات است، رسول اکرم (ص) می فر مایند: «ظلم کردن باعث ظلمت روز قیامت می شود»،کسی که دراین دنیا در تاریکی است در قیامت نیز در تاریکی بسر می برد.

آیت‌الله نجفی قمشه‌ای تأکید کرد: بیایید در وادی یاد خدا، تا خدا بر شما درود بفرستد و شما را وارد عالم نور کند، نور آن چیزی است که ذاتاً روشن است ودیگران را هم روشنایی می دهد، «الله نورالسموات والارض» که در قرآن آمده به خاطر این است که خدا هستی بخش آسمانها و زمین است و هستی نور است.

وی تصریح کرد: اگر کسی اهل ذکر کثیر شد، خدا او را از تاریکی خارج می کند، نور در قرآن به لفظ واحد آمده است، نور عالم واحد است اما ظلمت به لفظ ظلمات آمده، زمانی حضرت یونس داخل شکم ماهی بود گفت:«خدایا تو یکتایی، تو بی همتایی و من از ظالمینم».

این کارشناس مسائل اخلاقی در پایان گفت: قرآن نور است و حضرت محمد(ص) چراغ آن است، در قرآن آمده چراغ منیر است، حضرت محمد (ص) راه را به ما نشان داده است، و در قرآن آمده که ای ایمان آورندگان زیاد خدا را یاد کنید هر صبحگاهان و شامگاهان. /9194/پ202/ن

ارسال نظرات