۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۵۹۰۳۴

دانش آموزان نخبه جذب حوزه های علمیه شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه کردستان گفت: دانش آموزان نخبه مدارس می توانند از سوی روحانیان جهت آشنایی با شیوه آموزشی و تحصیل در حوزه های علمیه جذب شوند.
دانش آموزان نخبه جذب حوزه های علمیه شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سنندج، حجت الاسلام آزادی، مدیر استانی حوزه های علمیه کردستان امروز در نشست مشترک با مدیر مدارس رستگارن غرب کشور به تشریح چگونگی پذیرش طلبه در حوزه های علمیه برادران استان کردستان در سال تحصیلی جدید پرداخت.

 

وی با بیان این‌که پذیرش طلاب در حوزه علمیه کردستان به روش سنتی انجام می شود، گفت: ملاک پذیرش طلبه تنها سطح علمی فرد داوطلب نیست، بلکه ملاک های دیگری مانند تقید به آموزه های دینی و اخلاق نیز مدنظر است، از این رو در امر پذیرش سعی داریم به نحوی اشخاص مستعد و با بنیه قوی علمی و مذهبی قوی وارد تحصیل در حوزه علمیه استان شوند.

 

حجت الاسلام آزادی با بیان این‌که دانش آموزان نخبه مدارس می توانند از سوی روحانیان جهت آشنایی با شیوه آموزشی و تحصیل در حوزه های علمیه جذب شوند، خاطرنشان کرد: استفاده از طرح ها و ایده های نو در اولویت کاری قرار دارد، از این رو به کمک روحانیان و مبلغان دینی مدارس رستگاران به ویژه در مناطق حساس استان کردستان نیازمندیم.

 

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: هماهنگی های لازم با معاونت تبلیغ شهرستان های استان انجام و درخواست شده تا روحانیان طرح هجرت و اساتید فعال شهرها در امر پذیرش به این حوزه یاری کنند، امید است افراد شایسته به حوزه دعوت شوند و شاهد بالندگی علمی این نهاد بزرگ دینی در استان شویم.

 

همچنین حجت الاسلام الوندی، مدیر مدارس رستگاران غرب کشور در سخنانی اظهار داشت: آماده ایم جلساتی با حضور اولیای دانش آموزان در جهت آشنایی با حوزه البته با حضور اساتید کشوری در سطح مدارس علمیه برگزار کنیم، تا در نهایت خانواده ها نسبت به حوزه آشنایی بیشتری داشته باشند.

 

وی با تأکید بر تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر مدیریت استانی حوزه های علمیه کردستان و مدارس رستگاران افزود: آمادگی میزبانی از طلاب و اساتید شاخص و برجسته حوزه علمیه استان جهت تبلیغ برای پذیرش دانش آموزان به حوزه های در تمامی مدارس تحت پوشش استان هستیم./935/پ203/ب

ارسال نظرات