۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۵۹۱۷۰

تلاش بی بی سی برای رهایی یک جاسوس

خبرگزاری رسا _ در حالی که شواهد موجود نشان از جاسوس بودن امیر حکمتی دارد، بی بی سی سعی کرد وی را از اتهام جاسوسی مبرا کند.
امير حکمتي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری به بررسی وضعیت امیر حکمتی جاسوس سازمان سیا  در ایران پرداخت.
این شبکه در اقدامی احساسی با مادر این جاسوس به صورت تصویری ارتباط برقرار کرده و او در حالی که در بعضی از لحضات گریه می کرد خواهان آزادی پسرش شد.


گفتنی است بر اساس شواهد موجود امیر حکمتی پس از اتمام تحصیلات به به نیروی دریایی آمریکا ملحق شده و مدتی نیز با وزارت دفاع انگلیس همکاری مستقیم داشته است.
تصاویر و فیلم های حضور وی در پایگاه نیروهای نظامی آمریکایی در بگرام افغانستان منتشر شده و در این تصاویر حتی وی با لباس نظامیان آمریکا نیز در حال آموزش‌های نظامی دیده می شود.
نکته حائز اهمیتی که در رابطه با خانواده وی وجود دارد این است که چگونه در مدت 3 ماه بازداشت فرزندشان در ایران هیچگونه اقدامی انجام نداده و یا حداقل به خبرگزاری هایی که بعد از 3 ماه با آن‌ها مصاحبه انجام می‌دهند خبری نداده‌ اند و چرا در مورد مفقود شدن فرزندشان مطلبی را بیان نکرده اند؟


به نظر می رسد که رفتار خانوده وی متناسب با خواست و انتظار سرویس‌های جاسوسی غرب بوده‌است و آن‌ها اجازه پیگیری اخبار و اظهارنظر در مورد مفقود شدن یا حضور فرزندشان در ایران را نداده‌اند اما بعد از آن که اعلام شده امیر حکمتی به اتهام جاسوسی دستگیر شده آنها به مصاحبه با خبرگزاری ها و اظهار نظر در مورد وی و دلایل مسافرتش به ایران پرداخته اند./9161/خ

ارسال نظرات