۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۵۹۳۳۰
وزیر امور خارجه آلمان:

در ونزوئلا هم باید انتخابات آزاد برگزار گردد

خبرگزاری رسا _بسیاری از کشورهایی که در زمان حیات چاوز، دستشان از این کشور و منابع عظیم آن کوتاه بوده، گویا فرصت را مناسب دیده وعلاقه مندی شان پس از مرگ چاوز، به حضور در ونزوئلا، از پیام های تسلیتشان پیداست.
ونزوئلا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در پی در گذشت هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا، بسیاری از کشورهایی که در زمان حیات چاوز، دستشان از این کشور و منابع عظیم آن کوتاه بوده، گویا فرصت را مناسب دیده وعلاقه مندی شان پس از مرگ چاوز، به حضور در ونزوئلا، از پیام های تسلیتشان پیداست.


شبکه صدای آمریکا در همین زمینه گفت: وزیر امور خارجه آلمان در گذشت هوگو چاوز را یک رویداد تاریخی در ونزوئلا خواند و ضمن ابراز همدردی با خانواده چاوز و مردم ونزوئلا، ابراز امید واری کرد که آن کشور پس از سپری کردن دوران سوگواری، دوران تازه ای را آغاز کند. چون گام بعدی باید انتخابات آزاد، منصفانه و دموکراتیک باشد.


گیدو وستروله همچنین ونزوئلا را کشوری با ظرفیت های عظیم خواند و گفت: ونزوئلا در آمریکای لاتین نقش بسیار مهمی را بازی می کند. دموکراسی و آزادی راه های درست در مسیر آزاد کردن طرفیتهای ونزوئلاست.
این مقام بلند پایه آلمانی در پایان مدعی شد، آلمان آماده است تا ونزوئلا را در آن مسیر کمک کند.

 این در حالی است که در زمان حیات هوگو چاوز، سردمداران آلمانی ضمن انتقادهای فراوان نسبت به او، وی را عامل بی ثباتی جهان می دانستند./9161/خ
 

ارسال نظرات