۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۵۹۳۸۱
از سوی حوزه و دانشگاه؛

بیش از 50 مقاله علمی به همایش طنین وحدت ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته علمی همایش منطقه طنین وحدت از ارسال 52 مقاله به این همایش خبر داد.
بیش از 50 مقاله علمی به همایش طنین وحدت ارسال شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود ابوترابی، دبیرکمیته علمی همایش علمی منطقه طنین وحدت که امروز با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه در ساری آغاز به کار کرد، گفت: پس از اعلام فراخون عمومی همایش به مراکز حوزوی و دانشگاهی 52 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری چهار مقاله برتر برای ارائه در روز همایش انتخاب و 11 چکیده مقاله نیز انتخاب شد.

 

وی با بیان این که همایش منطقه ای طنین وحدت با همکاری مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، حوزه علمیه الزهرا ساری، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ادیب مازندران و دانشگاه علوم قرآنی آمل برگزار شد، افزود: خوشبختانه تلاش همه نهادهای حوزوی و دانشگاهی به منظور برگزاری مناسب این همایش به بار نشست.

 

حجت الاسلام ابوترابی به مسأله وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان مقوله ای حائز اهمیت اشاره کرد و گفت: تعامل و وحدت این دو مجموعه ارزشمند امری انکار ناپذیر است.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل اقدام امام خمینی(ره) در نامگذاری روزی به نام وحدت و حوزه و دانشگاه را نشان از دوراندیشی ایشان دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل همواره بر ضرورت وحدت میان حوزه و دانشگاه تأکید داشتند.

 

دبیرکمیته علمی همایش علمی منطقه طنین وحدت با بیان این که حوزه و دانشگاه بدون وحدت نمی توانند در مسیر تعالی و شکوفایی نظام گا بردارند، افزود: نباید این دو مرکز بزرگ علمی و دینی کشور را جدای از هم دانست بلکه حوزه و دانشگاه با وحدت و تعامل هر چه بیشتر می تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جهان سرافراز کنند.

 

حجت الاسلام ابوترابی تفرقه و اختلاف میان حوزویان و دانشگاهیان را توطئه دشمنان نظام و اسلام دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند با دامن زدن به برخی مسائل سطحی و غیر ضروری زمینه فاصله میان حوزه و دانشگاه را فراهم کنند.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از شعارهای مهم انقلاب و نظام اسلامی دانست و ادامه داد: وحدت در همه بخش های نظام به ویژه حوزه و دانشگاه اقتدار نظام در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام ابوترابی، تحول فرهنگی را زیر ساخت سایر تحول ها در کشور دانست و خاطرنشان کرد: این تحول با وحدت و حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق خواهد شد.

 

وی  با بیان این که سلطه گران در طول سال های اخیر از هر فرصت برای تفرقه و اختلاف میان حوزویان و دانشگاهیان استفاده کردند، تصریح کرد: اما هوشیاری اساتید حوزه و دانشگاه مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه در واقع وحدت دین و علم است گفت: وحدت این دو مرکز بزرگ علمی، وحدت در هدف است و هدف این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی پیشرفته حرکت کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات