۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۵۹۶۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی:

رییس جمهور آینده باید مشکلات کشور را با تدبیر و عقلانیت حل کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که رییس جمهور آینده باید بتواند امور جاری کشور را با سرپنجه تدبیر و عقلانیت حل کند، ولایت مداری را از ویژگی های مهم برای شخص اول مدیریت اجرایی کشور عنوان کرد
حجت‌الاسلام سيد محمود علوي، نماينده مجلس خبرگان رهبري

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: رییس جمهور دومین مقام سیاسی کشور است و باید از یک سو دارای قوت و توان اجرایی باشد که بتواند امور جاری کشور را با سرپنجه تدبیر و عقلانیت حل کند.

وی در ادامه بیان داشت: رییس جمهور آینده باید از سوی دیگر دارای نگاه روشنی به روابط بین الملل باشد و بتواند روابط خارجی جمهوری اسلامی را بر اساس عزت، حکمت و مصلحت پیگیری کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: رییس جمهور آینده باید با ملت‌های دنیا و دولت‌های غیرمعاند روابط حسنه‌ای را برقرار کرده و به سود ملت ایران از آن بهره برداری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با تأکید بر این‌که رییس جمهور آینده باید در مقابل کسانی که با ملت ایران دشمنی دارند و درصدد آسیب رساندن به منافع و هویت ملت ایران و انقلاب عظیم اسلامی هستند با تمام توان بایستد، ابراز داشت: وی در این مسیر باید در تمام مراحل آنجایی که مقام معظم رهبری نظر صریحی ابراز نفرمودند برابر نظر و تشخیص خود و با مشورت با صاحب نظران عمل کند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: آنجا که نظر رییس جمهور با نظر مقام معظم رهبری متفاوت است، باید از مرحله و مرتبه ولایت مداری برخوردار باشد و نظر خود را نادیده بگیرد./956/ت302/ج

 

ارسال نظرات