۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۶۰۰۱۰

آمادگی امامزادگان مازندران جهت پذیرایی از مسافران نوروزی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران با اشاره به این که امامزادگان استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند، بیان داشت: در 222 امامزاده مازندران برنامه ها به صورت ویژه و در قالب طرح آرامش بهاری برگزار می شود.
امامزاده

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که یکی از برنامه های خوبی که در ایام نوروزی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود طرح آرامش بهاری است، گفت: این طرح از 28 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که امامزادگان مازندران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند، بیان داشت: در 222 امامزاده مازندران برنامه ها به صورت ویژه و در قالب طرح آرامش بهاری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حیدری گفت: در طرح آرامش بهاری برنامه های متعدد فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص و در مسیر راه مسافرین نوروزی اجرا می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که خیمه های معرفت در 27 امامزاده استان برگزار می شود،خاطرنشان کرد: این طرح با حضور روحانیان اعزامی از قم و روحانیان بومی اجرا می شود.

 

وی با تاکید بر این که برنامه های متنوعی در  غرفه های متعدد برای طرح خیمه های معرفت در نظر گرفته شده است، گفت: از جمله برنامه ها برپایی غرفه گفتمان های دینی، مشاوره خانواده، همه واقف باشیم ، قرآن بخوانید جایزه بگیرید و راه اندازی و فعالی نمودن دفاتر مشاوره و پاسخ گویی به مسائل شرعی است.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در طرح خیمه های معرفت برگزاری نماز جماعت در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: در 120 امامزاده مازندران نماز جماعت برگزار می شود که در 63 امامزاده امام جماعت ثابت حضور دارند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که هفت سین قرآنی در برنامه های اجرایی طرح قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این که مردم در موقع تحویل سال به امامزادگان پناه می آورند برنامه ویژه تحویل سال نو در اکثر امامزادگان استان مازندران برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در ایام نوروز امسال ایام فاطمیه را هم داریم، گفت: برنامه ریزی لازم برای اجرای سوگواره یاس نبوی در نظر گرفته شده است./950/ت303/ب

ارسال نظرات