۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۶۰۰۷۰
مسؤل شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان:

خواسته جدی دشمنان نظام حضور کمرنگ جوانان در نماز جمعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران امروز نگاهشان را به نمازهای جمعه دوخته اند و همه تلاش خود را برای کم رنگ کردن حضور مردم به ویژه جوانان گذشته اند تا از این طریق به اهداف شومشان برسند.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام علی اسلامی‌نژاد، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان، امروز در جمع اعضای ستاد نماز جمعه رشت به جایگاه ارزشمند نماز جمعه در اسلام اشاره کرد و گفت: نماز جمعه جزء مهم ترین شعائر اسلامی است.

 

وی نماز جمعه را نماز اقتدار و عظمت ملت دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه استواری اسلام ناب را فراهم می آورد.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به این که دشمنان از وحدت و همدلی امت اسلام هراسان هستند، بیان داشت: نماز جمعه به عنوان یکی از رویش های انقلاب نقش مؤثری در خنثی کردن توطئه های دشمنان بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام اسلامی نژاد، آسیب‌زدن به جایگاه نماز جمعه را تضعیف جایگاه ولایت دانست و گفت: آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا جایگاه نماز جمعه هر روز در نظام اسلامی تقویت شود.

 

وی با بیان این که در حال حاضر هفتصد تریبون نماز جمعه در سراسر کشور فعال است، بیان داشت: امروز حمایت از برپایی این نماز عبادی و سیاسی سبب تقویت نظام اسلامی خواهد شد.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان، حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

 

حجت الاسلام اسلامی نژاد با تأکید براین که هیچ گاه نباید سنگر نماز جمعه را خالی کنیم، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند؛ اما همواره با حضور گسترده مردم شکست خوردند.

 

وی نمازجمعه را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: بیداری اسلامی و گسترش اسلام ناب در جهان یکی از مهم ترین تأثیرات نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه است.

 

حجت الاسلام نوروزی نژاد اثرات آن را در پیروزی در مصر، یمن، بحرین و لیبی داریم به عینه می بینیم چرا که وعده همه مبارزان در آن کشورها روز جمعه بود و امروز صفوف به هم فشرده ملت ایران در نماز های جمعه الگوی همه ملت های مسلمان و آزادی خواه دنیا است.

 

مسؤول  آسیب‌زدن به جایگاه نماز جمعه را تضعیف جایگاه ولایت دانست و خاطرنشان کرد: آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا جایگاه نماز جمعه هر روز در نظام اسلامی تقویت شود.

 

حجت الاسلام نوروز نژاد ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران امروز نگاهشان را به نمازهای جمعه دوخته اند و همه تلاش خود را برای کم رنگ کردن حضور مردم به ویژه جوانان گذشته اند تا از این طریق به اهداف شومشان برسند که نیاز است برای خنثی کردن نقشه های آنها مردم ما حضوری چشمگیر در مصلا‌های نمازجمعه داشته باشند.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان با بیان این که دشمنان نظام اسلامی همه توان خود را برای تضعیف پایگاه عظیم ولایت فقیه به کار گرفته اند، گفت: حضور آحاد جامعه اسلامی یکی از راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با تصریح بر این که نماز جمعه تجدید پیمان با ولایت است، اذعان کرد: اگر در کسی محبت ولایت وجود نداشته باشد عبادت او قبول نمی‌شود.

  

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این مراسم تعداد اعضای ستاد نماز جمعه این شهر را 150 نفر معرفی کرد و گفت: نماز جمعه یک گردهمایی بزرگ هفتگی است که برای آن هزینه نمی‌شود در حالی که برای برگزاری همایش، سمینار و گردهمایی هزینه‌های بالایی صورت می‌گیرد.

 

وی با تصریح بر این که روحانیت نقش مؤثری در نماز جمعه ایفا می‌کنند، افزود: اقشار و سطوح مختلف مردم در نماز جمعه حضور دارند و از همه کسانی که با این ستاد همکاری می‌کنند قدردانی می‌شود./950/پ202/س

ارسال نظرات