۰۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۴۴۸
آیت الله آل هاشم:

انتخابات خرداد تجلی حماسه سیاسی مردم خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری خرداد گفت: انتخابات خرداد تجلی حماسه سیاسی مردم خواهد بود.
آيت الله آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل‌ هاشم، امام جمعه موقت تبریز٬ در نخستین خطبه‌های نماز جمعه سال 92 با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین لحظات آغاز سال 92 اظهار داشت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نشان از اهمیت این دو مسأله در سال جاری دارد.

 

وی با تأکید بر این‌که توصیه های نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی بایستی مورد توجه مردم و مسؤولان قرار گیرد، گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خیلی دقیق و اجرایی شدن آن به نفع کشور و ملت است، امروز همه وظیفه دارند برای تحقق رهنمودهای رهبری تلاش کنند.

 

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که انتخابات خرداد سالجاری تجلی اراده ملی، مردم سالاری دینی و حماسه سیاسی در نظام اسلامی ایران خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده اند ایران اسلامی را در نظام بین المللی منزوی کنند، غافل از این‌که خود منزوی میان ملت های آزاده هستند.

 

وی با اشاره به تلاش های دشمن در سال 91 برای انزوای سیاسی ایران اسلامی افزود: ملت ایران نه تنها منزوی نشده، بلکه همانطوری که رهبر انقلاب و رییس جمهور فرمودند؛ امروز جهانیان نسبت به ملت ایران با چشم تکریم و احترام نگاه می کنند، چنین جایگاهی به برکت خون شهدا و رهنمودهای ولایت فقیه بوده است.

 

آیت الله آل هاشم با تأکید بر این‌که حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی لازم و ملزوم یکدیگرند، گفت: استقلال اقتصادی موجب فراهم شدن زمینه های لازم برای استقلال سیاسی خواهد بود، از این رو مشارکت‌ حماسی مردم در انتخابات خرداد امسال از ضروریات نامگذاری سال‌جاری به نام «حماسه سیاسی» است.

 

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: حضور سیاسی مردم در انتخابات پیش‌رو نشان‌دهنده تجدید عهد با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و تثبیت نظام و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و مقام معظم رهبری است. حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند حماسه بزرگی باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حمایت از تولید ملی باید در سال حماسه اقتصادی ادامه یابد، خاطرنشان کرد: حماسه اقتصادی سال 92 ادامه مسیر اقتصاد مقاومتی، جهاد اقتصادی و سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، مسؤولان باید نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند.

 

آیت الله آل هاشم قطظع وابستگی به درآمدهای نفتی را لازمه تحقق حماسه اقتصادی در کشور دانست و افزود: حمایت از تولیدات ملی، خودکفایی در محصولات اقتصادی و تجاری‌سازی علم و فن‌آوری در سال حماسه اقتصادی باید بیش از گذشته مورد توجه مسؤولان نظام قرار گیرد، از سوی دیگر مسرولان باید به دنبال رفع مشکلات اقتصادی مردم باشند.

 

وی ادامه داد: مهار تورم و گرانی از سوی دولت در اولویت کارهای اجرایی و اقتصادی دولت کنونی و آینده باشد، مطالبه امروز رهبری و عموم مردم رفع نارسایی های اقتصادی و تحقق وحدت در سایه احکام الهی برای غلبه بر توطئه های شوم دشمنان نظام اسلامی است.

 

آیت الله آل هاشم در پایان با اشاره به فلسفه نوروز از دیدگاه آیات، روایات و احادیث معتبر وارده اظهار داشت: صله ارحام، رفع کدورت ها،  صفا، مهربانی، محبت، رأفت و عطوفت اسلامی از سنت‌‌های خوب نوروز در ایران اسلامی است که باید تقویت شود؛ به عبارت دیگر عید واقعی بنا به فرمایش امام صادق(ع) روزی است که در آن معصیت نشود./935/پ201/س

ارسال نظرات