۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۶۱۰۵۲
توصیه استاد حوزه به طلاب جوان:

پس از یادگیری یک درس، قدرت تدریس داشته باشید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که وظیفه مهم طلبه رعایت زی طلبگی است، به بیان ویژگی های یک طلبه موفق پرداخت.
جلسه اخلاق طلاب شهرکرد با حجت الاسلام صالحي خوانساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امامیه شهرکرد، دنیای امروز را دنیای علم و دانش دانست و اظهار داشت: به موازات پیشرفت‌های دین، جنگ آشکار قدرت‌ها، سیاستمداران و در مستکبران با دین آغاز شده است.

این استاد حوزه، مهم ترین رسالت طلاب به عنوان حافظان دین در جنگ با دشمن را مجهز شدن به دو بال علم و ایمان دانست و افزود: در مقابل علم و دانش دشمن باید ما هم عالم شویم و در مقابل یورش و جنگی که دشمن به راه انداخته است، باید از سپر ایمان استفاده کنیم.

طلبه باید خادم و مفسر دین باشد

وی با تأکید بر این که طلبه باید مفسر و خادم دین باشد، بیان داشت: اگر با عفت، تشخیص دادید و با عشق حرکت کردید، به یقین موفق خواهید بود و به کمالات انسانی دست خواهید یافت.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری عقل و علم را لازمه طلبگی دانست و تصریح کرد: تشخیص با علم، تصمیم با عشق و تمرین مستمر راه تکامل و کسب مدارج بالا است.

این استاد حوزه ادبیات را شالوده و پایه عالم شدن برای طلبه خواند و گفت: درس های تان را از پیش مطالعه کنید و پای درس استاد خوب گوش دهید؛ پس از کلاس مطالعه کنید و به مباحثه بپردازید و خوب نوشتن را تمرین کنید تا به مرحله اجتهاد برسید.

وظیفه طلبه، طلبگی است

وی وظیفه مهم طلبه را رعایت زی طلبگی دانست و ادامه داد: نشانه خوب خواندن آن است که وقتی طلبه کتابی را خواند بتواند آن را تدریس کند و به دیگران یاد دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خوانساری توسل به حضرت زهرا(س) را محور دانست و خاطرنشان کرد: بهترین توسل برای طلبه، توسل امام زمان(عج) است؛ چراکه ایشان پشتوانه ما هستند./9457/پ202/س

ارسال نظرات