۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۶۱۰۷۲
روزنامه تلگراف انگلیس:

مخالفان سوریه با هزینه آل‎سعود آموزش می‎بینند

خبرگزاری رساـ روزنامه دیلی‌تلگراف انگلیس اعلام کرد: عربستان سعودی با همکاری آمریکا در اردن تلاش می‌کنند گروه‌هایی از مخالفان را آموزش، تا موازنه قدرت در سوریه را به سود غرب تغییر دهند.
آمريکا  و آل سعود

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه تلگراف انگلیسی درسایت خبری خود نوشت: رژیم دیکتاتوری عربستان سعودی در حال همکاری با سازمان اطلاعاتی آمریکا در اردن است تا بتواند گروهی قدرتمند از مخالفان مسلح تروریستی را در جنوب سوریه ایجاد کند.

 

این روزنامه افزود: بنا به گفته مخالفان، این گروه باید قادر به نبرد برای فتح دمشق بوده و بتواند موازنه‌ای از دوستان غرب در برابر گروه‌های تندرو ایجاد کند.

 

یکی از مخالفان به نام احمد مصری از شهر درعا در گفت‌ وگو با روزنامه دیلی‌تلگراف انگلیس گفته است: مقامات عربستان سعودی اینجا از گروه‌های مسلحی که جزو افراطگرایان نباشند، حمایت می‌کند. دولت آمریکا بر جریان انتقال تسلیحات نظارت می‌کنند و آل سعود‌ پول تسلیحات تروریست ها را می‌پردازد.

 

همچنین گفته می‌شود که رژیم دیکتاتوری عربستان سعودی برنامه تحت نظارت آمریکا برای آموزش تروریست ها در اردن را نیز حمایت مالی می‌کند.

 

مخالفان مستقر در اردن به روزنامه دیلی‌تلگراف گفتهاند که اغلب کسانی که اکنون  با هزینه عربستان سعودی در اردن در حال آموزش هستند، سوری‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی هستند که بسیاری از این افراد زمانی در ارتش سوریه خدمت کرده‌اند و این گروه از افراد را شورای مرکزی مخالفان مسلح برای آموزش برگزیده‌اند./9456/ب902/د

ارسال نظرات