۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۶۱۳۲۱
همزمان با ایام فاطمیه؛

برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان شاخص استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خیمه های معرفت با حضور مبلغان حوزوی در جوار امامزادگان شاخص استان اردبیل برپا شد.
حجت الاسلام مشهوري، معاون آموزشي مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان شرقي

 

حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) ویژه برنامه های مختلفی در جوار امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه این استان برگزار می شود.

 

وی با بیان این‌که برنامه های گرامیداشت ایام فاطمیه با هدف تبیین فضایل و خصایص بی نظیر معنوی آن بانوی بزرگوار در 27 امامزاده شاخص این استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خیمه های معرفت با حضور مبلغان حوزوی در جوار امامزادگان شاخص استان اردبیل برپا شده است.

 

حجت الاسلام مشهوری افزود: ویژه برنامه عزاداری در رثای حضرت فاطمه(س) با عنوان سوگواره یاس نبوی به عنوان مهم ترین برنامه در امامزادگان استان برگزار می شود که در کنار این سوگواره برنامه های مختلف دیگری از جمله زیارت نامه حضرت زهرا(س) و قرائت خطبه های آن بانوی بزرگ اسلام  همچون خطبه فدکیه قرائت می شود.

 

وی ادامه داد: در عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز همایش « رهروان یاس نبوی » ویژه بانوان در 14 امامزاده استان اردبیل برگزار خواهد شد. افزن بر این‌که به منظور ترویج فضایل و خصایل حضرت زهرا(س) افزون بر روحانیان و مبلغان بومی استان از تعدادی روحانی حوزه علمیه قم نیز دعوت شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از عزاداری دسته های سوگواری فاطمی در سطح کوچه ها و خیابان های اردبیل خبر داد و گفت: امامزاده های صالح در اردبیل، قاضی لر در خلخال و سید سلیمان و لاهرود در مشگین شهر از جمله امامکن تبرکه مهم در برگزاری ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در استان هستند.

 

حجت الاسلام مشهوری در پایان با بیان این‌که یک موقوفه در استان اردبیل به نیت ترویج معارف حضرت زهرا(س) وجود دارد، اظهار داشت: کتابچه های خطبه فدکیه در شمارگان چند هزاری چاپ و در اختیار عموم مردم استان و مسافران نوروزی قرار گرفته است./9352/پ202/س

ارسال نظرات