۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۶۱۴۱۵
استاد حوزه و دانشگاه:

خروجی عرفان‌های نوظهور شیطانی کردن جامعه فردا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: شیاطین در جامعه با پوشش‌های گوناگون برای پیشبرد اهداف خود دکان‌هایی باز می‌کنند که این عرفان‌های نوظهور، عرفان‌هایی مغایر با اخلاق اسلامی است و جوانان را با اشکال گوناگون به خود جذب می‌کنند، حرف‌های شیطان را کادو پیچ و خروجی آن شیطانی کردن جامعه فردا است.
حجت الاسلام محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا محمدی، عصر روز گذشته در درس اخلاق حوزه علوم اسلامی دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت تهران درباره اخلاق بیان داشت: نظریه‌های متعددی در خصوص اخلاق وجود دارد، مهم این است که اخلاق مانند یک طبیب عمل می‌کند، با این تفاوت که پزشک با جسم فرد سروکار دارد ولی مبحث اخلاق با روح آدمی سروکار دارد.
وی علم اخلاق را شناخت فضائل و رذائل دانست و گفت: از مهم‌ترین کارهای اخلاق این است که شخص در اخلاق، گام‌هایی را بردارد تا به مقصد عالی برسد و یکی از گام‌های مهم در اخلاق، استاد راه است.
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: اگر شخصی قصد دارد در اخلاق گامی را بردارد و راه وی به گمراهی نینجامد استاد راه حلال وی خواهد بود که در ادبیات دینی و ایرانی نیز به آن تاکید شده است و فرد باید خود را با استاد راه منطبق سازد.
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید داشت: اگر اخلاق را از منظر قرآن نگاه کنیم، کار پیغمبر(ص) ارائه اخلاق برای امت اسلامی با هدف تربیت و آموزش حکمت است و حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز می‎‌توانند بهترین اسوه و الگو برای یک فرد مسلمان باشند.
وی در ادامه استاد اخلاق را به دو قسم استاد عام و استاد خاص تقسیم کرد و اظهار داشت: استاد عام به انسان‌های معمولی اطلاق می‌شود که مسیر سیر و سلوک را طی می‌کنند و در نهایت به مقام لقاء الله دست پیدا می‌کنند از جمله آنها حضرت آیت الله بهجت، قاضی طباطبایی و آخوند همدانی هستند.
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: اهل بیت(ع) و معصومین از استادان خاص محسوب می‌شوند، یعنی در تمامی ابعاد زندگی بشر می‌توانند استاد باشند و یک تفاوت در استاد خاص با عام این است که استاد عام بعضی از مقاطع زندگی انسان را در بر می‌گیرد.
این استاد حوزه در بخش دیگر سخنان خود در خصوص اثبات استادی خاص ائمه و معصومین(ع) بیان داشت: ائمه(ع) محدث هستند به این معنا که فرشتگان بر آنها نازل می‌شوند و به سوالات ائمه پاسخ‌گو هستند.
وی ارزش‌ها را مربوط به جنس خاصی ندانست و اظهار داشت: ارزش‌ها منحصر به جنس مونث یا مذکر نیست زیرا ما قائل به روح در وجود انسان هستیم و اخلاق کار روح را بر عهده دارد و حضرت زهرا(س) الگوی جهانی برای مردم است.
این استاد اخلاق در پایان عرفان‌های کاذب را نقد کرده و گفت: شیاطین در جامعه با پوشش‌های گوناگون برای پیشبرد اهداف خود دکان‌هایی باز می‌کنند که این عرفان‌های نوظهور، عرفان‌هایی مغایر با اخلاق اسلامی است و جوانان را با اشکال گوناگون به خود جذب می‌کنند، حرف‌های شیطان را کادو پیچ و خروجی آن شیطانی کردن جامعه فردا است./9599/پ202/ص
ارسال نظرات