۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۶۱۵۵۱

اعزام 200 مبلغ برای برگزاری مراسم ایام فاطمیه در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از اعزام 200 مبلغ زن و مرد در این استان خبر داد و گفت: بیان احکام شرعی، تبلیغ چهره به چهره، ذکر فضایل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) و تبیین مسائل از جمله موضوعاتی است که روحانیان اعزامی باید در این ایام به آن بپردازند.
مدير کل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري

حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی، مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، بر شناخت واقعی از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندانش از سوی مسلمانان تأکید کرد و گفت: در ایام شهادت فاطمه(س) باید افزون بر سوگواری، ارزش ها، معیارها و ملاک های انسانیت که در این بزرگوار و فرزندانش به عینه قابل مشاهده بود پرداخته و بیان شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری محور اصلی برگزاری ایام فاطمیه و سوگواری این بانوی بزرگوار را آگاهی بخشی و بیان فضایل انسانی دانست و گفت: در این راستا اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اقدام به اعزام مبلغانی به شهرها و روستاهای استان کرد تا به تشویق هیئات و مساجد جهت نشر معارف اهل بیت و فرزندان فاطمه (س) بپردازند.

وی از فعالیت 200 مبلغ و مبلغه دینی برای برگزاری مراسم ایام فاطمیه در این استان خبر داد و افزود: این مبلغان با هدف تبلیغ و نشر احکام مبین اسلام و معارف اهل‌بیت(ع)، تبیین شخصیت حضرت زهرا(س)، بیان جایگاه زن در جامعه اسلامی و موقعیت حضرت زهرا(س) به عنوان یک زن در پیشبرد اسلام و حمایت از ولایت در ایام فاطمیه، به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام اروجی یادآور شد: مبلغان اعزامی شامل 49 مبلغ و 15 مبلغه از دفتر تبلیغات اسلامی قم و اصفهان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت 145 مبلغ بومی در این ایام گفت: از این تعداد 60  نفر از ائمه جماعت و 25 روحانی مستقر به همراه 60 مبلغه با روحانی اعزامی در امر تبلیغ همکاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مبلغان تا پایان ایام فاطمیه فعالیت‌های تبلیغی خود را در نقاط مختلف روستایی و شهری شهرستان‌های استان انجام می‌دهند.

حجت الاسلام اروجی افزود: بیان احکام شرعی، تبلیغ چهره به چهره، ذکر فضایل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) و تبیین مسائل از جمله موضوعاتی است که روحانیون اعزامی باید در این ایام به آن بپردازند.

این مقام مسؤول با بیان این که شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى است که منابع حدیثى و تاریخ شیعه و سنى بر آن گواه است، افزود: حضرت فاطمه(س) روح بزرگ و بی‌نظیری داشتند و گواه آن تربیت امامان معصومی چون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.

وی افزود: حضرت صدیقه طاهره(س) در پاسداری از ولایت حضرت علی(ع) تا پای جان پیش رفت و ما نیز با درس گرفتن از این بانوی بزرگ اسلام باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم./9457/ت302/ب

ارسال نظرات