۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۶۲۴۲۱
آسوشیتدپرس مطرح کرد؛

نارضایتی از عملکرد اوباما افزایش یافته است

خبرگزاری رسا ـ نظرسنجی جدید از کاهش بی‌سابقه رضایت امریکایی‌ها از عملکرد باراک اوباما، رییس جمهور این کشور حکایت دارد.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آسوشیتدپرس گزارش داد که نظرسنجی جدید که به همت اسوشیتدپرس و شرکت تحقیقاتی جی.اف.کی (Gfk) صورت گرفته است نشان می‌دهد، میزان خرسندی امریکایی‌ها از عملکرد کلی اوباما در دوره جدید ریاست جمهوری‌اش، به طور بی‌سابقه کاهش یافته و به 47 درصد رسیده است.

 

بر اساس نتیجه این نظرسنجی، میزان رضایت امریکایی‌ها از عملکرد اوباما در دوره جدید ریاست جمهوری وی، 50 درصد است.

 

این نظرسنجی نشان می‌دهد، میزان ناخرسندی امریکایی‌ها از سیاست و عملکرد اقتصادی اوباما با چهار درصد افزایش از سپتامبر 2012 میلادی تاکنون، به 52 درصد رسیده است .

 

این درحالی است که فقط هفت درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اطمینان خود را « درست مثل همیشه» از درستی عملکرد دولت ابراز کرده‌اند و 14 درصد نیز گفته‌اند «اکثر» اوقات به عملکرد دولت اعتماد دارند.

 

دو سوم از شهروندان امریکایی شرکت‌کننده در نظرسنجی جدید گفته‌اند، تنها بعضی وقت‌ها به دولت فدرال اعتماد دارند و یازده درصد از سؤال‌شوندگان نیز گفته‌اند، هرگز به دولت اعتماد نداشته‌اند.

 

این درحالی است که نظرسنجی‌های اخیر در امریکا نشان می‌دهند، ماه عسل انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا دیگر رو به اتمام است.

 

نظرسنجی‌ مشترک وال استریت ژورنال و شبکه تلویزیونی خبری ان بی سی که روز پنجشنبه 22 فروردین منتشر شد، از ادامه سیر نزولی محبوبیت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در این کشور خبر داد.

 

بر اساس این نظرسنجی، محبوبیت اوباما بعد از آغاز دومین دور ریاست جمهوری وی در امریکا، با شش درصد کاهش، به 47 درصد تنزل یافته است.

 

همچنین، نظرسنجی مشترک سی‌ان‌ان CNN و آژانس تحقیقاتی بازار جهانی موسوم به «او.آر.سی اینترنشنال» ORC International در ماه مارس 2013 نشان می‌دهد، میزان خرسندی امریکایی‌ها از اوباما هشت درصد کاهش یافته و از آغاز 2013 میلادی، نرخ نارضایتی از وی با هفت درصد افزایش به 44 درصد رسیده است./982/ب102/د

ارسال نظرات