۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۶۲۶۰۱

جشنواره ملی شعر خلیج فارس در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره ملی شعر خلیج فارس به زبان آذری از صبح امروز با حضور اهالی شعر و ادب در ارومیه آغاز به کار کرده است.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جشنواره شعر ملی خلیج فارس به زبان آذری صبح امروز با حضور میهمانانی از کشور عراق و شاعرانی از استانهای آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، همدان و تهران در ارومیه آغاز به کار کرد.

 

 

حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در آیین افتتاحیه این مراسم با بیان اینکه مسأله خلیج فارس علاوه بر اهمیت جغرافیایی، موضوع اعتقادی است، گفت: ملت ایران در طول سالهای گذشته نشان داده اند هر گونه تجاوز و چشم چرانی به خلیج همیشه فارس ایران را برنمی تابند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری سلسله جشنواره های خلیج فارس گفت: امسال جشنواره خلیج فارس در هشت استان کشور برگزار می شود که آذربایجان غربی میزبان جشنواره شعر خلیج فارس به زبان آذری است.

 

حجت الاسلام کریمی بیان داشت: با وجود تاخیر در ارسال فراخوان جشنواره، استقبال خوبی صورت گرفته است به طوری که 285 اثر در جشنواره داوری شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس نظر داوران جشنواره سه اثر منتخب، سه اثر برگزیده و سه اثر قابل تقدیر شناخته شده است، اظهار کرد: از همه شاعران شرکت کننده در جشنواره شعر خلیج فارس به زبان آذری با اهداء لوح، تقدیر می شود.

 

در ادامه مراسم پیام سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی حجت الاسلام کریمی قرائت شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ولی نژاد، مدیر مرکز بزرگ اسلامی شمالغرب کشور نیز در از میهمانان ویژه این مراسم ادبی بود.

 

لازم به ذکر است، جشنواره ملی شعر خلیج فارس به زبان آذری تا ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه ادامه دارد./936/پ202/ب

ارسال نظرات