۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۶۳۴۲۰
بی بی سی:

مدرکی از حضور حزب الله در سوریه وجود ندارد

خبرگزاری رسا _ خبرنگار بی بی سی : در مورد حضور نیروهای حزب الله لبنان در سوریه، از همان آغاز بحران سوریه، شایعاتی وجود داشت که هنوز مدرکی ارائه نشده است
تحولات سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری به بررسی نامه معاذ الخطیب به سید حسن نصرالله پرداخت و گفت: معاذ الخطیب رهبر پیشین مخالفان بشار اسد از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله خواسته است نیروهایش را از سوریه بیرون بکشد و نسبت به بروز جنگ شیعه و سنی در خاورمیانه هشدار داده است.


گفتنی است این ادعای معاذ الخطیب در حالی مطرح می شود که شورشیان مسلح در نزدیکی مرز لبنان و سوریه، بارها به روستاهای مرزی حمله کرده و موجب شده اند تا برخی از مردم روستایی، منازل خود را ترک کنند و برخی دیگر نیز با در دست گرفتن سلاح به دفاع از جان، مال و ناموس خود بپردازند.


خبرنگار بی بی سی از لبنان نیز در این خصوص گفت: در مورد حضور نیروهای حزب الله لبنان در سوریه، از همان آغاز بحران ، شایعاتی وجود داشت که هنوز مدرکی ارائه نشده است.


لازم به ذکر است که معاذ الخطیب رهبر پیشین مخالفان سوریه در بخشی از نامه خود به دبیر کل حزب الله لبنان نوشته است: فتنه مذهبی که از سوریه آغاز شده ، با عبور از لبنان و کشورهای منطقه، گریبانگیر ایران و ترکیه نیز,خواهد شد./1415/9161/خ

ارسال نظرات