۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۶۳۸۱۳
فعال سیاسی عربستانی:

تغییر آل سعود اجتناب ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ فعال سیاسی عربستانی با اشاره به ناتوانی دولت سعودی در برابر گسترش اعتراض‎ها تأکید کرد: تغییرات سیاسی در این کشور اجتناب ناپذیر است.
تظاهرات  در شهر قصيم عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی الاحمد، فعال سیاسی عربستانی، در گفت‎وگو با شبکه خبری العالم گفت: دیر یا زود انقلابی بزرگ در عربستان آغاز خواهد شد، و تغییرات سیاسی مهمی به علت گسترش اعتراضها و تداوم بازداشت و سرکوب مردم حاصل خواهد شد.

 

وی افزود: اگر تظاهرات گسترده ای در سراسر عربستان به صورت متوالی برگزار شود، رژیم حاکم آل سعود را سرنگون خواهد کرد.

 

فعال سیاسی عربستانی با اشاره به محاکمه استاد دانشگاه القصیم و عضو مرکز حقوق مدنی و سیاسی «حسم» تصریح کرد: الخضر نباید محاکمه شود، بلکه به دلیل اینکه از برجسته ترین کارشناسان علم فقه تطبیقی است باید از او تقدیر شود.

 

علی الاحمد اظهار داشت: الخضر و امثال وی دیدگاه هایی جدید و مغایر با دیدگاه های رژیم حاکم دارند؛ این افراد خواستار تقسیم درآمدهای به دست آمده از منابع ملی و مشارکت مردم در قدرت هستند به همین دلیل رژیم حاکم آنها را برای خود خطرناک می داند.

 

وی ادامه داد : الخضر خواهان برقراری عدالت در عربستان است و با سیاست های حاکم مخالف است، زیرا این سیاست ها مغایر با اسلام است؛ به عبارت دیگر اقدامات نظام حاکم غیراسلامی است./9456/ب101/د

ارسال نظرات