۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۶۴۲۲۴
وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی:

ایهود اولمرت از زمان عقب است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با انتقاد از موضع‌گیری اخیر نخست‌وزیر سابق این رژیم درباره ایران و فلسطین گفت: اولمرت از زمان عقب است و نباید درباره این گونه مسائل اظهارنظر کند.
وزير اقتصاد رژيم صهيونيستي

 

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری «آروتز شوا»، نفتالی بنت، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با انتقاد از سخنان ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل درباره ایران و فلسطین گفت: اولمرت آتشی در نیویورک به پا کرد که این آتش غیرضروری و آسیب رسان بود.

 

بر اساس این گزرارش، اولمرت در سخنان خود در کنفرانس سالانه در نیویورک بر سیاست خود مبنی بر خروج از جودیه و سامریه در کرانه باختری تأکید کرد و گفت: اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو نشان می‌دهد نخست وزیر با نظرات من موافق است. او امروز سخنانی را می‌گوید که من قبلا گفته‌ بودم.

 

وی اضافه کرده بود: نتانیاهو نمی‌تواند بدون دادن حقوق دیپلماتیک، بر یک میلیون نفر حکومت کند و در جامعه بین‌المللی منزوی نشود. برای حفظ اسرائیل، ما باید گفت‌وگو با فلسطینی‌ها را از سر بگیریم.

 

اولمرت درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفته بود که ایران حتی در نزدیکی خط قرمز نیز قرار ندارد که دخالت نظامی برای متوقف کردن آن را ضروری سازد.

 

همین اظهارنظر بود که موجب شد، نفتال بنت درباره اولمرت بگوید: «اولمرت سال‌هاست نخست وزیر نبوده و از زمان عقب است. اوضاع روابط ما با تشکیلات خودگردان تغییر کرده و او ظاهرا از این تغییرات مطلع نیست، از این رو، پیشنهادات قبلی او نیز منتفی است.

 

بنت ادامه داد: ما نخست وزیر خوب و کابینه مسئولیت‌پذیری داریم که به خوبی تمامی مسائل امنیتی را مدیریت می‌کند.

 

وزیر اقتصاد اسرائیل در رابطه با موضع‌گیری‌های اولمرت درباره ایران نیز اظهار داشت: اولمرت به عنوان نخست وزیر سابق اسرائیل باید بهتر بداند که نباید درمورد چنین مسائلی اظهارنظر علنی کند./990/ب102/د

ارسال نظرات