۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۶۴۷۱۸
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب(10)؛

نویسنده کتاب مبدأ نهضت: قیام 15 خرداد ریشه نهضت امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب مبدأ نهضت گفت: در مورد قیام 15 خرداد، باوجود گذشت 50 سال کاستی‌های بسیاری داریم که باید آسیب شناسی کرد و به موارد متعددی که نسبت به آن غفلت کرده‌ایم توجه کنیم.
دکتر رحيم نيکبخت، نويسنده کتاب مبدأ نهضت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر رحیم نیکبخت، نویسنده کتاب مبدأ نهضت عصر امروز جمعه سیزدهم اردیبهشت ماه در مراسم رونمایی از کتاب‌های «مبدأ نهضت» و «نامه نیمه خرداد» که در غرفه سرای اهل قلم در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، ابراز داشت: تلاش کردیم در این مجموعه مقالات به بازتاب قیام 15 خرداد در ادبیات فارسی و مرثیه که متأسفانه به آن توجه کافی نشده بپردازیم. اگر بازتاب این قیام در تکایا و دسته‌هاعزاداری و هیات‌های مذهبی را نادیده بگیریم، ظلم بزرگی در حق تاریخ فرهنگی انقلاب اسلامی انجام داده‌ایم.

وی تأکید کرد: در مورد قیام 15 خرداد، با وجود گذشت 50 سال کاستی‌های بسیاری داریم که باید آسیب شناسی کرده و به موارد متعددی که درباره آن غفلت کردیم توجه کنیم.

 نویسنده کتاب مبدأ نهضت تصریح کرد: نهضت امام خمینی(ره) یک قیام همگانی و سراسری بود که در این مجموعه تلاش کردیم انقلاب اسلامی که ریشه آن قیام 15 خرداد بود را در سرتاسر کشور مورد بررسی قرار دهیم./956/پ203/ع

ارسال نظرات