۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۶۴۸۹۷
مرکز تحقیقاتی پیو اعلام کرد؛

مسلمانان جهان خواستار قانونگذاری مبتنی بر قرآن و شریعت اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی پیو، بیشتر مسلمانان جهان قانوگذاری مبتنی بر قرآن و شریعت اسلامی را در جامعه خواستار هستند.
قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقاتی پیو اخیرا گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد اغلب مسلمانان در جهان می‌خواهند تا جوامع خود را بر اساس قانون قرآن و سنت نبوی(ص) اداره کنند.

 

این گزارش که «مذهب، سیاست و اجتماع» در کشورهای اسلامی نام دارد، با نظرسنجی از 38 هزار مسلمان از 39 کشور مختلف در طول سال‌های 2008 تا 2012 به دست آمده است.

 

بر اساس این گزارش، مسلمانان کشورهای آسیایی، خاورمیانه و آفریقا تمایل بیشتری به تدوین قانون اساسی کشورشان بر اساس احکام قرآن و شریعت دارند.

 

12 درصد مسلمانان در ترکیه، 71 درصد در نیجریه، 72 درصد در اندونزی، 74 درصد در مصر و 99 درصد مردم در افغانستان معتقدند که کشور باید بر اساس قوانین الهی و اسلامی اداره شود.

 

این در حالی است که حتی در کشورهایی که مردم در آن به شدت خواستار اجرای شریعت هستند، اغلب مسلمانان از آزادی مذهبی پیروان سایر ادیان حمایت می‌کنند.

 

طبق نتایج به دست‌آمده از این نظرسنجی، مسلمانان همچنین تضادی بین دین و زندگی معاصر احساس نمی‌کنند و با نظام دموکراتیک موافق هستند.

 

یادآور می‌شود مرکز تحقیقات پیو( Pew Research Center) یک اندیشکده آمریکایی مستقر در واشینگتن دی.‌سی است که با انجام یک سری نظرسنجی‌ها و گزارش‌های افکار عمومی در سراسر دنیا به فهم نگرش‌های جهانی درباره موضوع‌های مختلف می‌پردازد./982/ب101/د

ارسال نظرات