۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۶۵۵۰۱
اثر جدید رسول جعفریان؛

گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه در بازار کتاب

خبرگزاری رسا - کتاب «گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه» نوشته حجت‏الاسلام رسول جعفریان از سوی دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف قم به زیور چاپ آراسته شد.
کتاب گزيده حيات سياسي و فکري امامان شيعه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نشر معارف، امروزه توجه به حیات سیاسی ـ فکری امامان اهل بیت(علیهم السلام) از ضروریت‌های غیرقابل انکار است. آنچه در این کتاب می‌خوانید آشنایی با کلیات زندگی امامان شیعه(علیهم السلام)  است که گزیده و خلاصه کتاب حیات فکری ـ سیاسی امامان شیعه (علیهم السلام)  است که به کوشش محمدحسین دانش‌کیا، مدیر گروه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف تلخیص شده است و از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی به عنوان کتاب درسی دانشگاهها برای درس تاریخ امامت به ارزش دو واحد انتخاب شده است.

 

نویسنده در مقدمه می‌نویسد: «مذهب امامیه آیینی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی، نبوی و سیره و روش اهل بیت(علیهم السلام) است؛ آیینی که بر اساس نگاه قرآنی به تمام ابعاد زندگی آدمی توجه دارد و ضمن آن‌که روی تشیع به عنوان اسلام برتر تأکید دارد، پایه و اساسی را کلیت اسلام قرار داده است.»

 این کتاب در دوازده فصل به زندگی، زمانه و حوادث مهم عصر و اقدامات هر امام معصوم (علیه السلام) پرداخته و در پایان نیز ویژگی‌های آن امام همام بیان می‌شود. در پایان هر فصل سئوالاتی طراحی شده است و موضوعاتی برای تحقیق و پژوهش معرفی شده است.

 

قابل ذکر است چاپ اول این کتاب در 400 صفحه در قطع وزیری و با تیراژ 1000 نسخه و به قیمت 7200 تومان به جامعه علمی عرضه شده است./992/د102/ق

ارسال نظرات