۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۶۵۷۲۲
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

غربی‎ها نمی‎خواهند تجربه انقلاب اسلامی ایران تکرار شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان این که غربی ها با همه توان و ظرفیت های خود نمی خواهند تجربه انقلاب اسلامی ایران بار دیگر تکرار شود، گفت: استراتژیست های غربی به صراحت اعلام کرده اند که به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد تجربه انقلاب اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه تکرار شود.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تأثیر پذیری انقلاب های منطقه از انقلاب اسلامی ایران گفت: آنچه که در مناطق گوناگون عالم با رویکرد آزادی‎خواهی، ظلمستیزی، استکبارستیزی و عدالتطلبی صورت می گیرد مستقیم یا غیر مستقیم متأثر از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اگر به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگردیم خواهیم دید که چینش فکری و سیاسی در جهان معاصر طبق یک بلوک بندی دوگانه شکل گرفته و نیمی از جهان هستی را آمریکا و نیمی دیگر را شوروی تسخیر کرده بود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان به شاکله فکری این دو بلوک اشاره کرد و اظهارداشت: آمریکایی ها کاپیتالیسم، لیبرالیسم، آزادی بی بندوباری و اقتصاد آزاد را مطرح می کردند و یک پیمان نظامی به عنوان ناتو برای خود و هم قطارانشان راه انداختند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شوروی نیز سوسیالیسم، کمونیسم، اشتراکی گری، اقتصاد بسته، نفی مالکیت شخصی و یک پیمان نظامی ورشو را به راه انداخته بود.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که تا قبل از انقلاب اسلامی دنیا با یک خط کشی مساوی به دو قطب تقسیم شده بود که برای دین، نقشی قائل نبودند، تصریح کرد: مردم معاصر نه تنها از تشیع و مکتب اهل بیت آگاهی نداشتند، بلکه اسلام را به عنوان نیرویی مؤثر نمی شناختند.

وی با بیاناینکه در حال صادر کردن انقلاب اسلامی خود هستیم، گفت: آنچه در نگاه، قرائت ها، تفاسیر و انتخاب روش های انقلاب های منطقه وجود دارد رویکرد ظلم ستیزی، عدالت خواهی و معنویت گرایی بوده و اینها نتیجه انقلاب اسلامی است؛ از این رو این مسأله به صراحت نشان از صادر شدن انقلاب اسلامی می دهد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان افزود: امام خمینی(ره) در پیامی مکتوب به صراحت اعلام می کند که تجربیات انقلاب اسلامی را بی دریغ در اختیار هر ملتی که بخواهد حرکت بیداری کند قرار می دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که غربی ها نمی خواهند تجربه انقلاب اسلامی تکرار شود، اظهارداشت: همانگونه که آرمانهای امام و رهبری را به عنوان سند انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی پیش رو داریم، استکبار نیز ما را در مقابل خود می بیند؛ از این رو استراتژیست های غربی به صراحت اعلام کرده اند که هرگز اجازه تکرار تجربه انقلاب اسلامی ایران را نخواهند داد.

وی در پایان تصریح کرد: تلخ تر از تسخیر سفارت آمریکا در ایران برای دنیای استکبار تبدیل این حرکت به یک نسخه است؛ اگرچه نتوانستند آنچه را که در ایران روی داد را تدبیر کنند و سفارت آمریکا را پس بگیرند، اما در حال تلاش برای جلوگیری از تکرار این حادثه هستند./9462/ت302/ب

ارسال نظرات