۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۶۶۰۱۸

آزمون هشتمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن سمنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: توجه به قرآن و اهل بیت رسول الله (ص) از بزرگ ترین عبادات و از جمله اسباب و وسایلی است که سبب داخل شدن به بهشت می شود.
حجت الاسلام شكري، مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان

حجت الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در حاشیه برگزاری آزمون هشتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «هر کس برای رضای خدا و آگاهی عمیق در دین، قرآن بخواند، ثواب ملائکه و انبیا و رسولان را خواهد داشت» اظهار داشت: قرآن کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در برگیرنده ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، اظهار داشت: به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیریم، دچار خسارت و ضرر خواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: قرآن و عترت دو ریسمان محکمی هستند که از سوی خدا به سوی خلق کشیده شده اند و توسل به عترت عبادت است.

وی گفت: توجه به قرآن و اهل بیت رسول الله(ص) از بزرگ ترین عبادات و از جمله اسباب و وسایلی است که سبب داخل شدن به بهشت می شود.

حجت الاسلام شکری توسعه و ترویج قرآن خوانی و حفظ این کتاب آسمانی را از مهمترین اهداف برگزاری هشتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم عنوان کرد و افزود: این آزمون ویژه حافظان کل، 20 جزء، 10 جزء و پنج جزء است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه 55 نفر از سراسر استان سمنان در این آزمون شرکت کردند، اظهار داشت: در پایان به کسانی که نمره لازم را کسب کرده باشند از سوی سازمان دارالقرآن الکریم مدرک تخصصی حفظ قرآن اعطا می شود.

گفتنی است، آزمون هشتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم ساعت 9 صبح جمعه همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شاهرود استان سمنان برگزار شد./938/ت303/غ

ارسال نظرات