۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۶۶۳۶۵

گردهمایی «کانون پرسمان دانش آموزی» در آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین گردهمایی کانون پرسمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی در زمینه های دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.
گردهمایی «کانون پرسمان دانش آموزی» در آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نخستین گردهمایی کانون پرسمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی با حضور تعدادی از دانش آموزان منتخب و برگزیده شهرستان ارومیه در محل سال جلسات سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.
 

مقصود ابراهیم پور، رییس اداره امور قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این گردهمایی توجیهی اظهار داشت: مطالب درسی تنها جزء کوچکی از زندگی است و تحصیل علوم شیمی و فیزیک و ... نمی تواند به تنهایی انسان را به هدف غایی خلقت انسان رهنمون سازد؛ همه ما تنها در سایه پرسشگری است که می توانیم به این مهم دست یابیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی کانون پرسمان داش آموزی مبارز با جهل و نادانی است؛ تصریح کرد: هدایت و غنی سازی فکر و اندیشه دانش آموزان ارتقاء سطح معرفتی، بصیرتی وبینش سیاسی و اعتقادی دانش آموزان، بستر سازی برای آگاهی بخشیدن مخاطبان اصلی جنگ نرم و توانمندسازی دانش آموزان درمقابله باجنگ نرم دشمن، پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانش آموزان، فرصت سازی از موقعیت بوجود آمده علیه طراحان جنگ نرم از مهمترین اهداف تشکیل کانون پرسمان داش آموزی در استان است.

وی افزود:  زندگی هدفمند نیاز امروز دانش آموز مومن و متعهد است و برای این منظور ابتدا باید فن پرسشگری در بین دانش آموزان آموزش داده شود تا پس از رسیدن به پاسخ های صحیح در جهت رسیدن به اهداف غایی زندگی گام بردارد.

ابراهیم پور اذعان داشت: امروز دشمن با فرهنگ اسلامی سر جنگ دارد و در اولین جبهه آن دانش آموزان این مرز و بوم قرار دارند، از این روست که کانون پرسمان دانش آموزی قصد دارد با تجهیز دانش آموزان به دانایی در مقابل این تهاجمات ایستادگی کرده و حتی به عنوان سپری برای دیگران عمل کنیم.

وی با اشاره به گستره جغرافیایی طرح پرسمان دانش آموزی استان گفت: هدف این طرح تحت پوشش قراردادن کلیه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه استان اذربایجان غربی است اما درفاز اول طرح دانش آموزان مقطع دوم متوسطه نواحی یک و دو ارومیه درنظر گرفته می شود.

رییس اداره امور قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: مشاوره دینی و مذهبی (فلسفه، کلام، فقه، احکام واخلاق)، مشاوره تربیتی روانشناختی، مشاوره تحصیلی، مشاوره سیاسی، مشاوره فرهنگی، مشاوره اجتماعی و مشاوره اقتصادی، گروه های پاسخگویی در کانون پرسمان دانش اموزی استان را تشکیل می دهند و هریک از گروه های فوق از مدیر گروه و چند نفر محقق تشکیل می شود که سوالات رسیده را به تناسب ارتباط با گروه های مذکور با شیوه های کتبی، تالار مجازی ، چند رسانه ای و حضوری پاسخ می دهند.

وی افزود: موضوع جلسه محدود به موضوعی خاص خواهد بود که از شبهه های مطرح شده درتالارها وانجمن های مختلف کانون پرسمان مجازی یا توسط مشاوران، معاونین ومربیان پرورشی مدارس جمع آوری شده است.

گفتنی است، برای اولین بار وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی پیشنهاد تشکیل "کانون پرسمان" مختص دانش آموزان با هدف پاسخ دهی به سوالات دانش آموزان استان در زمینه های دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطرح کرد./936/پ202/س

ارسال نظرات