۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۶۴۶۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

غرب به دنبال فروپاشی مقاومت اسلامی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری امت اسلامی نیازمند آن است،‌ وحدت و یکپارچگی مسلمانان در مقابل دشمنان مشترک اسلام است.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه جلفا و هادی‌شهر با بیان این‌که دشمنی اصلی غرب با اسلام و مکتب تشیع است، اظهار داشت: هر نظامی که به دنبال اعتلای اسلام و مکتب اهل بیت باشد، از دیدگاه غرب دشمن درجه یک استکبار به شمار می رود.


وی بحران امروز در سوریه را جنگ حق و باطل دانست و خاطرنشان کرد: غرب به دنبال فروپاشی مقاومت اسلامی در منطقه برای تأمین کامل امنیت برای رژیم صهیونیستی است، از این رو با هر ترفند و توطئه ای که امکان عملیاتی شدن دارد، وارد میدان می شوند و میان مسلمانان فته‌انگیزی می کنند.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که هتک حرمت به مقدسات دینی برای مسلمانان تازگی ندارد، گفت: پیش از این نیز شاهد هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر گرامی  اسلام، قرآن کریم و ائمه اطهار بوده ایم، اما باید به این حقیقت واقف بود که هدف اصلی از این توطئه های ضددینی و بشری تفرقه میان شیعه و سنی برای راه اندازی جنگ مذهبی در منطقه است.


وی هتک حرمت به ساحت ائمه اطهار(ع) و صحابی معصومین(ع) در کشورهای عربی و سوریه را محکوم کرد و بانی تمام این توطئه ها را رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: گروهی منسوب به ارتش رژیم صهیونیستی مأمور اختلاف افکنی میان شیعه و سنی در کشورهای اسلامی و از جمله در سوریه شده اند، البته نبش مرقد جناب حجر بن عدی نشان از ضعف و بیچارگی استکبار بود.


مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی عامل اصلی هتک حرمت به مقدسات را انحراف افکار عمومی از شکست های متعدد آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و تصریح کرد: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری امت اسلامی نیازمند آن است،‌ وحدت و یکپارچگی مسلمانان در مقابل دشمنان مشترک اسلام است.


امام جمعه جلفا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بصیرت‌بخشی و روشنگری روحانیان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: رهنمودهای رهبری فصل الخطاب بوده و هر موضع، گفتار و حرکتی که خلاف رهنمودهای رهبری باشد، خیانت است.


حجت الاسلام انتظاری تاکید کرد: ملت ایران همواره در طول تاریخ با وحدت و تبعیت از ولی فقیه دشمنان اسلام را خوار و ذلیل کرده اند و لازم است همچون سال های گذشته با لبیک به ولایت فقیه و با حضوری گسترده در انتخابات و البته انتخاب اصلح و آگاهانه امیدهای دشمنان اسلام را به یأس تبدیل کنند./935/پ202/ب

ارسال نظرات