۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۶۸۰۶۱

کارشکنی اسلام‌ستیزان در راه‌اندازی بخش حجاب موزه کانادا

خبرگزاری رسا ـ راه‌اندازی بخش حجاب اسلامی در موزه مذاهب جهان کانادا در همان ابتدای راه با انتقاد و کارشکنی اسلام‌ستیزان مواجه شد.
هنر اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چند روز پس از انتشار خبر راه‌اندازی بخش ویژه‌ای در موزه مذاهب جهان کانادا با عنوان حجاب اسلامی، منابع خبری از مخالفت عجولانه عده‌ای با راه‌اندازی این بخش خبر دادند.

 

جمیله بن حبیب، نویسنده، از راه‌اندازی این بخش انتقاد و ادعا کرد تنها جلوه‌های مثبت حجاب در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

 

وی در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های محلی، حجاب اسلامی را ظلم به زن و و سیله‌ای برای به بند کشیدن وی معرفی و ادعا کرد: زندان حجاب، زندان است؛ حال تفاوتی نمی‌کند اگر بخواهیم آن را رنگارنگ و شاد و متنوع نشان بدهیم.

 

ژان فرانسوا رویال، مدیر موزه مذاهب جهان کانادا در واکنش به اظهارات تند این نویسنده اسلام‌ستیز، عنوان کرد: هدف موزه مذاهب جهان معرفی ادیان بزرگ دنیا و بالا بردن سطح پذیرش ادیان نسبت به یکدیگر است. ما با راه‌اندازی این بخش، تنها قصد داشتیم افکار غلط رایج در زمینه زنان مسلمان را از میان برداریم و نشان دهیم که در حجاب اسلامی جنبه‌های مثبتی نیز وجود دارد که تا کنون مورد فراموشی و غفلت واقع شده‌اند.

 

وی ادامه داد: باید دست از این تصور غلط برداریم که هر زن مسلمانی که حجاب به سر دارد، مجبور است؛ بلکه زنان بسیار زیادی هم هستند که با میل خودشان و آزادانه حجاب را برمی‌گزینند.

 

وی همچنین واکنش بن حبیب را نسبت به را‌ه‌اندازی بخش حجاب اسلامی در موزه مذاهب جهان به ویژه در شرایطی که وی هنوز از این بخش دیدن نکرده است، تند و غیر منطقی خواند و اظهار کرد: من نمی‌دانم این نمایشگاه چه لطمه‌ای به وی زده است که با آن مخالفت می‌کند.

 

جمیله بن حبیب نیز قول داد سه‌شنبه آینده از نزدیک از این نمایشگاه دیدن و تصمیم نهایی را در مورد آن به اهالی خود کِبک واگذار کند.

 

گفتنی است بخش حجاب اسلامی پنجشنبه، 26 اردیبهشت‌ماه سال جاری، با هدف ارئه نگاهی نو به حجاب اسلامی و مبارزه با تصورات غلط رایج در زمینه حجاب، در نمایشگاه مذاهب جهان شهر نیکوله در استان کبک کانادا راه‌اندازی شد./982/ب101/د

ارسال نظرات