۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۶۸۱۰۰
آیت الله امامی کاشانی:

امام مهدی محور وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که توجه به اعتقاد مشترک پیروان تمامی ادیان و مذاهب بر ظهور منجی آخرالزمان اهمیت دارد، گفت: امام مهدی‌(عج) محور وحدت امت اسلامی است.
آيت الله امامي کاشاني در کنگره امام مهدي و آينده جهان

به گزارش خبرگزار رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران در کنگره امام مهدی‌(عج) و آینده جهان که در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه کوفه با حضور اندیشمندان و علمای حوزه و دانشگاه ایران و عراق برگزار شد، اظهار داشت: بایستی به ظرفیت های وحدت‌آفرین فرهنگ مهدویت بیش از گذشته توجه شود.

 
وی با تأکید بر این‌که توجه به اعتقاد مشترک پیروان تمامی ادیان و مذاهب بر ظهور منجی آخرالزمان ضرورت و اهمیت دارد، گفت: در شرایطی که هم شیعه و هم اهل سنت بر ظهور حضرت حجت متفق القول هستند، باید گفت؛ امام مهدی(عج) محور وحدت امت اسلامی است.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان این‌که آینده بشر از دیدگاه اسلام بسیار متفاوت با آن چیزی است که غربی ها مروج آن هستند، گفت: بنا به گفته بزرگان آئین مسیح جهان به سمتی حرکت می کند که نیاز به یک مصلح و حکومت جهانی دارد و رخدادهای اخیر در سراسر جهان نشانگر آن است که مهدی‌(عج) ظهور خواهد کرد.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بشارت انجیل یوهنا درباره ظهور منجی تصریح کرد: مسأله ظهور منجی آخرالزمان نه تنها در میان شیعیان و اهل سنت بلکه در میان پیروان دیگر ادیان آسمانی نیز مطرح شده است، از این رو بایستی از این ظرفیت بزرگ برای نجات بشریت و وحدت حقیقی جامعه بشری بهره جست.
 
وی با اشاره به تعدادی از آیات قرآنی و احادیث معتبر وارده در کتب شیعی و اهل سنت در خصوص منجی و مصلح جهانی گفت: روایات بسیاری از شیعه و اهل سنت نقل شده که برخی متواترند و در بسیاری از این روایات تأکید شده که امام مهدی‌(عج) از نسل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند.
 
آیت الله امامی کاشانی در پایان با تأکید بر وحدت و همگرایی امت اسلامی در مقابله با تفکرات انحرافی در خصوص مهدویت تصریح کرد: با توجه به تحرکات استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی در القای باورهای غلط از مسأله مهدویت، نیاز وحدت در پرتو مهدویت بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.
 
گفتنی است، اختتامیه کنگره امام مهدی و آینده جهان، امروز پنجشنبه 2 اردیبهشت‌ماه در شهر کربلا با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین قرائت بیانیه پایانی و تجلیل از برگزیدگان همراه خواهد بود. /920/د102/ی
ارسال نظرات