۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۶۸۶۸۱

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان

خبرگزاری رسا ـ اعتکاف 1422 بانوی شاهرودی، آموزش تخصصی مداحان خانم شهرستان گرمسار، اعتکاف 506 نفر در مهدیشهر و اعطای گواهینامه به حفاظ قرآن کریم در مهدیشهر از مهم ترین اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان است.
چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، فهمیه کریمیان، کارشناس فرهنگی امور بانوان این اداره کل از معتکف شدن یک هزار و 422 بانوی شاهرودی در 14مسجد این شهرستان خبر داد.

 

وی همچنین از اعزام  22 مبلغه جهت سخنرانی، پاسخگویی به احکام شرعی و شبهات دینی، انجام اعمال ام داوود و برگزاری مراسم میلاد حضرت علی(ع) و وفات حضرت زینب(س) به مساجد محل برگزاری اعتکاف ویژه بانوان در شاهرود خبر داد.

 

آموزش تخصصی مداحان گرمسار

حجت الاسلام محسن محمدیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار ضمن اعلام خبر برگزاری دوره های آموزشی تخصصی جهت ساماندهی مداحان خانم این شهرستان افزود: در این خصوص دوره آموزش تخصصی تجوید قرآن با حضور 17 نفر مداح خانم در موسسه قرآنی کوثر در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی طی دو ماه و در 30 ساعت برگزار می شود تصریح کرد: در پایان با برگزاری آزمون به کسانی که حد نصاب نمره لازم را کسب کنند گواهینامه پایان دوره صادر خواهد شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار در خاتمه بر اهتمام ویژه این سازمان جهت سازماندهی و آموزش مداحان تاکید کرد و گفت: تا کنون 120 مداح خانم در این شهرستان شناسایی و ساماندهی شده اند.

 

506 نفر در مهدیشهر معتکف شدند

حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر از معتکف شدن 506 نفر در این شهرستان خبر داد.

 

وی افزود: از تعداد 133 نفر مرد و 373 نفر زن هستند.

 

اعطای گواهینامه به حفاظ قرآن کریم در مهدیشهر

 

یدالله رضا پور، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر از اعطای 50 گواهینامه پایان دوره به حفاظ قرآن این شهرستان خبر داد و افزود: این گواهینامه ها شامل حفظ جزء سی ام قرآن ویژه بزرگسالان است.

 

وی با بیان اینکه  طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم، تابستان سال گذشته همزمان با سراسر استان سمنان در مهدیشهر نیز برگزار شده بود برای همه شرکت کنندگانی که در این کلاس شرکت داشتند گواهینامه پایان دوره اهداء شد./938/د102/ب

ارسال نظرات