۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۶۹۰۴۸

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره آموزشی تبیین اندیشه های امام در حوزه اخلاق سیاسی، کارگاه آموزشی ویژه مبلغات سنتی در اردبیل و اعزام 300 مبلغ بومی و غیر بومی به نقاط مختلف زنجان برخی از مهم‎ترین اخبار کوتاه شمال غرب کشور هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دوره آموزشی آشنایی با اندیشه های امام خمینی(ره) در حوزه اخلاق سیاسی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد.

این دوره آموزشی با هدف آشنایی با بنیادها، چارچوب و اصول اندیشه سیاسی، شناخت سیره و قواعد حاکم بر رفتار سیاسی و مبارزه با بدعت های سیاسی معارضان در آستانه انتخابات با رهنمودهای امام راحل و لبیک به رهنمودهای رهبری در تحقق حماسی سیاسی برگزار شد.

این دوره آموزشی یک روزه با سخنرانی حجت الاسلام علی نظری، استاد حوزه و دانشگاه و با حضور اقشار تأثیرگذار فرهنگی اعم از مدیران مدارس و مربیان پرورشی و فعالان فرهنگی شهرستان همراه بود که در نهایت اندیشه های امام خمینی (ره) در حوزه اخلاق سیاسی برای 350 نفر از شرکت کنندگان تبیین شد.

کارگاه آموزشی ویژه مبلغات سنتی در اردبیل برگزار می شود

سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، از دعوت خانم جلسه ای برای حضور در کارگاه آموزشی ویژه مبلغات سنتی خبر داد و گفت: با هدف غنی سازی جلسات مذهبی بانوان و ارتقای سطح کیفی محافل دینی و پاسخگویی به سؤالات و مسائل دینی خواهران، کارگاه آموزشی مبلغات سنتی در اردبیل برگزار می شود.

وی گفت: این کارگاه أموزشی در 11 و 12 خرداد از ساعت 9 تا 12 ظهر با حضور استاد حوزه علمیه خواهران الزهرا برگزارمی شود و کتب آموزشی در میان مخاطبان این دوره توزیع می شود.

300 مبلغ بومی و غیر بومی به نقاط مختلف زنجان اعزام می شوند

رییس اداره فرهنگی و امور تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در راستای برگزاری آیین های 14 و 15 خرداد تعداد 300 نفر مبلغ بومی و غیر بومی به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام علی خسروی در جلسه ستاد گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) افزود: همه امور این برنامه ها به نحوه اطلاع رسانی بستگی دارد و در این راستا با دعوت از 20 دستگاه اجرایی برای تشکیل کمیته اقدام شده و در جلسه تشکیل شده 14 مصوبه به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به تهیه بسته های فرهنگی از جمله کتابی با عنوان «موقعیت بدر و خیبر» برای این مراسمات افزود: این کتاب در بین شبکه تبلیغی و کاروان راهیان مرقد مطهر امام خمینی(ره) توزیع خواهد شد.

رییس اداره فرهنگی و امور تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از اعزام 300 نفر مبلغ بومی و غیر بومی برای انجام تبلیغات ویژه در روزهای 14 و 15 خرداد خبر داد و گفت: برگزاری انجام گفتمان های انقلاب ویژه دستگاه های دولتی نیز دستور کار قرار دارد.

فراخوان طراحی بنای یادمان شهدای شهریور سال 1320 جلفا

ایرج حاتمی، سرپرست معاونت عمران و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس از انتشار فراخوان طراحی و احداث بنای یادمان مزار شهدای شهریور سال 1320 جلفا خبر داد و گفت: کلیه هنرمندان، معماران و مهندسین مشاور می توانند در این فراخوان شرکت کرده و طرح پیشنهادی خود را به معاونت عمران و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس ارائه کنند.

وی در ادامه افزود: این فراخوان در رابطه با احداث یک بنای یادمان در محل دفن پیکر مطهر سه تن از شهدای کشور در مرز ایران و آذربایجان (جمهوری نخجوان) در کنار پل آهنی جلفا (پل ارتباطی ریلی ایران و نخجوان) است.

وی با اشاره به اینکه شهدای 1320 در جنگ جهانی دوم در مقابل یورش متفقین ایستادگی کرده و به درجه شهادت نائل شده اند، ادامه داد: در طرح پیشنهادی باید ایثار و عروج به ملکوت، در کنار شجاعت و پایداری شهدا نمایان باشد.

حاتمی اظهار داشت: همچنین از دیگر نکات مورد تأکید توجه به نور و روشنایی طرح جهت دید در شب و توجه به محل پیکرهای شهدا است که دقیقا در کنار مرز ایران و آذربایجان قرار دارند.

سرپرست معاونت عمران و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر توجه طراحان به نوآوری وخلاقیت در طراحی این پروژه با اشاره به ضرورت متبلور ساختن هویت اسلامی و ایرانی در این بنا گفت: طرح مورد نظر باید دارای پیام بین المللی بوده و با همه اقوام و ملیت های کشورهای همجوار قابلیت برقراری ارتباط را داشته باشد.

حاتمی افزود: طرح های ارسالی می بایست تا آخر وقت اداری روز دوشنبه 25 خرداد سالجاری از سوی پست سفارشی یا به دبیرخانه سازمان منطقه آزاد ارس تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات لازم برای طراحی این پروژه در پرتال سازمان منطقه آزاد ارس به آدرس www.arasfz.ir درج شده است افزود: علاقهمندان می توانند طرح های پیشنهادی خود را به آدرس آذربایجان شرقی، جلفا، دفتر مرکزی سازمان منطقه آزاد ارس، روابط عمومی و بین الملل ارسال، و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 04923026072 تماس حاصل کنند./935/د101/غ

ارسال نظرات