۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۶۹۴۵۴
شیخ عیسی قاسم:

اتهام وابستگی انقلابیان به بیگانگان با هدف فرار از مطالبات مردم صورت می‎گیرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، مرتبط دانستن جنبش مردمی و مشروع ملت با بیگانگان از سوی نظام فاسد آل‎خلیفه را فرار از پذیرش مطالبات مردم توصیف کرد.
آيت الله شيخ عيسي قاسم، رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به این که ملت بحرین با وجود همه سرکوبها و سیاستهای ظالمانه آل خلیفه همچنان به قیام خود ادامه می دهد، گفت: رژیم از همه راه ها برای سرکوب صدا و اراده مردم استفاده کرد تا کشور به وضع موجود باقی بماند، اما ملت با وجود محرومیت ها و زیانهای سنگینی که پرداخت کرد همچنان به جنبش مشروع خود ادامه داده است.

 

وی افزود: آل خلیفه با ثروتهای کشور و حمایتهای خارجی و استفاده از شیوه های امنیتی، رسانه ای و سیاسی درصدد افزایش محرومیت ملت است. بهبود رابطه با ملت بهترین راه برای پایان بحران است، اما مشکل این است که دولت نمی خواهند به بحران پایان دهد.

 

آیت الله عیسی قاسم بر ناکامی این سیاستها تأکید کرد و اظهار داشت: عجیب است که نظام با وجود بی فایده بودن این سیاستها همچنان به این روند ادامه می دهد. استمرار وضع کنونی تنها به هدر رفتن ثروت ملی، جلوگیری از پیشرفت کشور و افزایش خونریزی منجر می شود.

 

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: مطالبات ملت کاملا عادلانه و اصلاح طلبانه است و هیچ ارتباطی با بیگانگان ندارد. دولت با مرتبط دانستن این جنبش مشروع با دولت، حزب یا جریان خارجی درصدد فرار از این مطالبات است.

 

وی از مشکلات کنونی کشور یاد کرد و ادامه داد: نظام ظالم و جاهل که در انحطاط اخلاقی قرار دارد بر گسترش جهل، کفر و ویرانی اصرار می ورزد، فتنه را ترویج می دهد، بروز جنگ مذهبی را خواستار است و کینه گسترش می یابد.

 

شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: آل خلیفه که شاهد سرنگونی نظام های فاسد در پرتو انقلابهای عربی بوده است از توطئه فتنه برای ایجاد شکاف میان مردم استفاده می کند تا ملت با همبستگی و یکپارچگی در برابر نظام نایستد.

 

خطیب جمعه شهر دراز، محکومیت همگانی فتنه اندوزی آل خلیفه را خواستار شد و بیان داشت: از همه شیعیان و سنی ها، همه مسلمانان و غیر مسلمانان و همه بحرینی ها و غیر بحرینی ها می خواهم به صورت یکپارچه به محکومیت اقدامات نظامی بپردازند که به حرمتهای الهی بی توجه است، به دین اعتنایی ندارد و تنها به قدرت احترام می گذارد./980/ب901/د

ارسال نظرات