۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۶۹۹۵۱
رحیم پور ازغدی:

امام باور وهابیت را درباره جدایی دین از سیاست در هم کوبید

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و نظریه پرداز فرهنگی گفت: وهابیت معتقد به تفکیک دین از سیاست بودند، اما امام خمینی این باور آن‌ها را در هم کوبید.
رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر حسن رحیم پور ازغدی، کارشناس و نظریه پرداز فرهنگی، در برنامه برای بیداری که از رادیو معارف پخش می‌شد، به ارائه بحث امام و انقلاب پرداخت و گفت: بسیاری از مردان سیاسی انقلابی به امام می‌گفتند، شما واقعاً تصور می‌کنید که روزی شاه از ایران می‌رود، رژیم ایران سقوط می‌کند و حکومت به دست شما می‌افتد، تصور آن هم محال است.

وی ادامه داد: در مورد جنگ هم عده زیادی همین باور را داشتند و تصور نمی‌کردند ایران در مقابل عراق پیروز شود، وقتی امام به شوروی گفت، مارکسیسم را باید در موزه‌ها پیدا کنیم، وی را به تمسخر گرفتند و گفتند مارکسیسم نصف دنیا را فرا گرفته، شوروی زودتر از آمریکا به کره ماه رفته است، قدرت موشکی بالایی دارد، امام می‌گفت، صدای شکستن استخوان‌های کمونیست به گوش می‌رسد، در عین ناباوری خیلی از افراد، این هم اتفاق افتاد.

این کارشناس فرهنگی ابراز داشت: در سال 71 به کشور آلبانی سفر کردم، این کشوری در دست کمونیست‌ها بود و اسلام در آن ممنوع بود، در حدی که داشتن قرآن جرم بود، عالم پیرمردی که مفتی بزرگی از اهل سنت بود، می‌گفت، من 25 سال در زندان‌های آلبانی زندانی بودم زمانی که امام به شوروی پیام داد، این پیام، قاچاقی وارد زندان شد، همه زندانیان نامه امام را حفظ کرده بودند و به هم می‌گفتند.

دکتر رحیم پور ازغدی اظهار داشت: این مطالب بعد از امام در دنیا رواج پیدا کرد و برای جلوگیری از آن نمونه های قلابی از امام درست کردند، حتی صدام که تمام عمرش را با دین مبارزه کرده بود در اواخر حکومتش مسلمان شد و الله اکبر را وسط پرچمش گذاشت، یا بن لادن که پیدا شد، اصل تشکیلشان مشکوک است، آمریکا و بعضی کشورهای وابسته به آن، القاعده را برای مبارزه با شوروی تشکیل دادند.

وی ادامه داد: چه ساختگی، چه واقعی در هر صورت کسانی را با گرایش‌های وهابی درست کردند که آن‌ها ادبیات امام را تقلید کنند، سخنرانی بن‌لادن درست کپی سخنان امام است، اما با گرایش‌های وهابی، برای این‌که جلوی موج انقلاب اسلامی را بگیرد، و با چند بمب گذاری به دنیا بگوید این انقلابی که امام راه انداخته یعنی خشونت، تروریست و آدم کشی.

این نظریه پرداز فرهنگی بیان داشت: ممکن است کل این پروژه ساختگی باشد، از اول که آن ساختمان‌ها در نیویورک فرو ریخت تا الآن که به بهانه آن کارها و مبارزه با تروریسم و القاعده دو کشور اسلامی را اشغال کرده‌اند، احتمال این‌که کل قضیه ساختگی بوده بسیار زیاد است، و از طرفی نگذارند موج بیداری اسلامی در جهان اهل سنت، از طرف امام و انقلاب ما بیاید، بلکه یک جریان بدیل وهابی آمریکایی درست می‌کنند.

وی در پایان افزود: وهابیت معتقد به تفکیک دین از سیاست بودند، اما امام خمینی این باور آن‌ها را در هم کوبید، احتمال دیگر هم که هست، این که این‌ها درد دین داشتند، به همین دلیل به افغانستان رفتند و وارد مبارزه شدند، بعد هم به خاطر انحرافات وهابی با ما مبارزه کردند، بعدها متوجه شدند بازی آمریکا را خوردند، برگشتند و با آمریکا درگیر شدند و در این جا تاریخ مصرفشان تمام شد، ولی اگر این هم باشد باز تحت تأثیر انقلاب اسلامی ما است. /9194/پ202/ن

 

ارسال نظرات