۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۷۰۱۷۱
استاد حوزه و دانشگاه:

وصیت‌نامه امام راحل تجلی قانون اساسی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: وصیت‌نامه امام راحل تجلی یک قانون اساسی تمام عیار است که در آن حضرت امام با ظرافت و تیزبینی عمیق سیاسی و الهی خود مسائل را مطرح و راهبردهای تعالی کشور و انقلاب را به خوبی ترسیم کرده است.
ويژه‌نامه روح‌الله

حجت الاسلام محمد اصغری، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: اصل گفتمان عرفانی امام(ره) که ریشه در تفکرات سیاسی ایشان نیز دارد بر وحدانیت خدا و نفی تمام قدرت های بشری در برابر قدرت لایزال الهی است.

 

وی با بیان این که امام با طرح شعار نه شرقی و نه غربی با تکیه بر اصول و معارف اسلام ناب محمدی در برابر بلوک شرق و غرب با تمام اقتدار ایستادگی کرد، افزود: مبنای تفکرات الهی و عرفانی رهبر کبیر انقلاب که اندیشه های سیاسی ایشان را نیز متاثر می سازد، بر این مهم تاکید دارد که غیر از آفریدگار یکتا هیچ کس شایستگی بندگی و تضرع را نداشته و ندارد.
 
این استاد حوزوی یادآور شد: امام خمینی(ره) در گفتمان سیاسی خود تنها تکیه بر قدرت خدا را اصل قرار داده بود و در واقع اصل گفتمان سیاسی رهبر کبیر انقلاب نفی قدرت‌های پوشالی در جهان بود.
 
حجت الاسلام اصغری همچنین به وصیت نامه الهی و سیاسی امام خمینی(ره) نیز اشاره و خاطرنشان کرد: وصیت نامه امام تجلی یک قانون اساسی تمام عیار است که در آن حضرت امام با ظرافت و تیزبینی عمیق سیاسی و الهی خود مسائل را مطرح و راهبردهای تعالی کشور و انقلاب را به خوبی ترسیم کرده است.
 
وی به رسالت حوزه و دانشگاه در تبیین عملی وصیت نامه الهی و سیاسی امام راحل در مراکز علمی و حوزوی اشاره کرد: وصیت نامه الهی و سیاسی حضرت امام امروزه به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه ها ارائه می شود که بیشتر رویکرد نمره محور دارد در حالی که باید ابعاد مختلف این وصیت نامه به صورت برگزاری گفتمان های پویای دانشجویی از سوی کارشناسان برای نسل جوان تشریح و بازگو شود.
 
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه همچنین به ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی امام راحل اشاره کرد و افزود: بهترین ویژگی رهبر فقید انقلاب اسلامی حرکت در مسیر رضا و خشنودی خدا بود.
 
حجت الاسلام اصغری با بیان این که مردم، محوری ترین نقش را اندیشه های حاکمیتی امام خمینی(ره) داشتند، تصریح کرد: قیام 15 خرداد امام به سبب خدا و با تکیه بر نیروی مردمی بود و هر چیزی که منشأ خدایی داشته باشد کوثر و همیشگی است و اقتدار آرمان‌ها امام راحل و انقلاب پس از گذشت سی و پنج سال از پیروزی خود گویای این مطلب است./936/ت302/س
ارسال نظرات