۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۷۰۶۹۴
در گفت‌وگو با رسا تشریح شد؛

فعالیت‌های مراکز حوزوی و دینی در اعیاد شعبانیه

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اعیاد شعبانیه انعکاس پیام مراجع عظام تقلید درباره دهه مهدویت از طریق رسانه‌ها، دیدار مسؤولین اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با مراجع، برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب در شب و روز نیمه شعبان و ایام دهه مهدویت و اعزام مبلغ را از برنامه های اعیاد شعبانیه اعلام کرد.
رييس ستاد مردمي اعياد شعبانيه
قدرت الله زنجانی، رییس ستاد مردمی اعیاد شعبانیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، انجمن مهدویت حوزه علمیه، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی، موسسه موعود، مرکز تخصصی مهدویت و مسجد مقدس جمکران و نیز سایر تشکل های فرهنگی است و اوج برنامه‌های اعیاد در جمکران خواهد بود.
رییس ستاد مردمی اعیاد شعبانیه با بیان این‌که برنامه ریزی و هماهنگی جهت اجرای امور مذهبی، فرهنگی و هنری در زمان های مقرر به رسانه ها اعلام خواهد شد، گفت: در کلیه مناطق، نمایشگاه های عکس و پوستر و لوح فشرده و کتاب در رابطه با امام زمان (عج) برگزار و کتب مختلف با عنوان های امام زمان(عج) و چهل حدیث توزیع خواهد شد.
وی انعکاس پیام مراجع عظام تقلید درباره دهه مهدویت از طریق رسانه‌ها، دیدار مسؤولین اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با مراجع، برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب در شب و روز نیمه شعبان و ایام دهه مهدویت و دعوت به احیای شب نیمه شعبان با محوریت دعای امام زمان(عج) را از دیگر برنامه های دهه مهدویت اعلام کرد.
زنجانی در تشریح برنامه های معاونت تبلیغ حوزه و سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این نهادها نیز اعزام مبلغ و کارشناس به مراکز فرهنگی، ارسال کتب و بروشور به روحانیون و ائمه جماعات مساجد و مدارس، تجلیل از فعالان مهدویت در ایام دهه مهدویت و احیای نیمه شعبان را در دستور کار خود دارند.
رییس ستاد مردمی اعیاد شعبانیه با بیان این‌که ائمه جماعات هدایت و برپایی مراسمات و پاسخگویی به سوالات و شبهات مهدوی را بر عهده خواهند داشت، گفت: ارسال محتوای مهدوی متناسب با نیمه شعبان از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات صورت خواهد گرفت و در ایام مهدویت یک خطبه از خطبه های نماز جمعه به مباحث مهدویت اختصاص داده خواهد شد، همچنین یکی از مسؤولین و اساتید مهدوی پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی خواهند کرد.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه مهدوی در صحن نماز جمعه و تجلیل از فعالان مهدوی در نماز های جمعه از دیگر برنامه های ستادهای نماز جمعه در کشور است.
زنجانی در تبیین فعالیت‌های ائمه جماعات، مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد ابراز داشت: ائمه جماعات مساجد در این ایام اقدام به برگزاری حلقه های معرفت، همایش، سخنرانی و پاسخ به سوالات و شبهات مهدویت، قرائت زیارت آل یاسین در شب نیمه شعبان و دعای ندبه در صبح پنجم و دوازدهم و پانزدهم نیمه شعبان و مراسم بیعت با امام زمان(عج) بین نمازها در مساجد خواهند کرد. /9590/ت302/ص
ارسال نظرات