۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۷۱۰۸۰
مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری 100 هزار جلسه گفتمان دینی در مدارس

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: 100 هزار جلسه گفتمان دینی در مدارس با حضور مبلغان حوزوی در سال گذشته انجام گرفت.
حجت الاسلام ملکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله علوی گرگانی، با بیان این‌که ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش و دبیرخانه آن از سال 1385 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، گفت: هدف از راه اندازی این ستاد همکاری و تعامل دو متولی اصلی تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی است.
 
وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در سفر ایشان به قم مبنی بر ضرورت حضور اثربخش حوزه های علمیه در آموزش و پرورش، ابراز کرد: پس از این فرموده رهبری تفاهم نامه‌ای میان وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه به امضا رسید که شامل بخش های تربیتی و تبلیغ، برنامه ریزی درسی و پژوهش بود.
 
حجت‌الاسلام ملکی حضور فکری، فرهنگی و سیاست گذاری‌های کلان حوزه علمیه در آموزش و پرورش را امری ضروری خواند و گفت: این اقدامات در جهت تعلیم و تربیت اسلامی صورت می گیرد.
 
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که سند تحول در آموزش و پرورش نیز با هدف اسلامی سازی علوم و مسأله تعلیم و تربیت سال گذشته رونمایی شد، ابراز کرد: این امر تاثیر چشمگیری در ارتباط میان حوزه‌ها و آموزش و پرورش داشته است.
 
وی خواستار سامان دهی حضور حوزویان به صورت مستمر در آموزش و پرورش شد و اظهار کرد: تثبیت جایگاه حضور روحانیون در مدارس با نهادسازی محقق می شود.
 
حجت‌الاسلام ملکی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری بیش از هزار نفر روحانی مستقر در مدارس فعالیت های تبلیغی، تربیتی و مشاوره‌های مذهبی برای مسؤولان مدارس، اولیا و دانش آموزان را سامان دهی کردند.
 
دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان این‌که 100 هزار جلسه گفتمان دینی در مدارس با حضور مبلغان حوزوی در سال گذشته انجام گرفت، ابراز کرد: سی و پنج واحد درسی در دانشگاه فرهنگیان پیش بینی شده تا معلمان بتوانند با حضور در این دوره‌ها شبهات و سوالات اعتقادی دانش آموزان را پاسخ دهند.
 
وی اولویت نخست سازمان‌ها و نهادهای حوزوی و دینی در اعزام مبلغ را واحدهای آموزشی دانست و گفت: فعالیت تبلیغی و تأثیرگذاری آن در مدارس بیش از سایر مکان ها است./927/پ202/پ
ارسال نظرات