۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۷۱۳۴۶
مدیر کل فرهنگی تبیغی دفتر تبلیغات اصفهان:

ایران اسلامی اسطوره مقاومت در خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگی تبیغی دفتر تبلیغات اصفهان، ایران اسلامی را اسطوره مقاومت در خاورمیانه دانست و گفت: ایران مانع از تحقق اهداف و برنامه های استکبار در منطقه شده است.
حجت الاسلام علي اکبر صافي

حجت الاسلام علی‌اکبر صافی، مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که دیپلماسی در شرایط نامساوی یک دیپلماسی تعاملی و توافقی نیست و یک دیپلماسی تحمیلی را برای ما بوجود آورده‌اند، گفت: این دیپلماسی حقوق و مطالبات بر حق ما را به رسمیت نمی‌شناسند.

 

وی با بیان این که مذاکره در شرایط فعلی، تنها برای جا نماندن از عرف تعاملات سیاسی و دیپلماسی دنیوی است، چون ما متهم به عدم تعامل و تحمل و عدم استقبال از مذاکره نشویم، افزود: واضع است که دیپلماسی معامله‌گرانه مشکلات ما را حل نخواهد کرد و بحث مقاومت و ایستادگی در عین حال کارهای دیپلماتیک کردن، بیشترین برد را در این شرایط می تواند برای ما داشته باشد.

 

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به این که بخشی از خط تردید ناشی از عدم آگاهی و عدم اطلاع رسانی نظام به آحاد مردم ابلاغ شده است، ادامه داد: این مسأله ناشی از اطلاع رسانی نادرست و ناقص در ارتباط با بعضی سیاست‌های اتخاذ شده و به میزان قابل توجهی ناشی از القاعات شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان است که تخم نفاق را در جامعه ما می‌پراکند و ایجاد روحیه تردید نسبت به مقاومتی که صورت گرفته در بین مردم ایجاد می‌کند.

 

وی با بیان این که نباید برای آرامش جامعه و عدم ایجاد استرس و تشویش، مردم را نامحرم دانست و آنها را در ناآگاهی فرو گذاشت، گفت: بهتر است اطلاع رسانی شود و همه ابعاد مذاکره برای مردم گفته شود تا همه بدانند روحیه دشمن قلدر مآبانه است.

 

حجت الاسلام صافی با اشاره به این که مردم نگاه نقادانه‌ای دارند اما وقتی حس کنند خطر جدی است حضور پیدا می‌کنند و دشمن را مات و مبهوت می‌کنند و حماسه‌ای همچون نهم دی را می‌آفرینند، خاطرنشان کرد: حماسه‌ای که در آن به گمان دشمن، جامعه دو قطبی شده بود، اما حضور مردم دشمن را وادار به عقب‌نشینی پشت خاکریزهایش کرده است.

 

وی همچنین ابراز داشت: دشمن پازلی را برای خاورمیانه طراحی کرده است و در میان آن، ایران وصله ای است که تئوری آنها را درهم می‌شکند چرا که ایران اسلامی اسطوره مقاومت در خاورمیانه است، بنابراین وقتی بتوانند ایران را به سازش بکشانند، به راحتی می‌توانند جنبش‌های آزادی بخش بیداری اسلامی را منکوب و متزلزل کنند.

 

حجت الاسلام صافی گفت: اصل حاکم بر حماسه مقاومت ما این است که اگر تمجید استکبار را در پی رفتارمان ببینیم، اطمینان داشته باشیم قدم در راه کج نهاده‌ایم، چرا که اگر رأی و نظر استکبار مورد توجه ما بود، انقلاب نمی‌کردیم.

 

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اصفهان در پایان تصریح کرد: کسی که رییس جمهور می‌شود باید برای حفظ انقلاب، همه حرکات دشمن را زیر نظر داشته باشد و برای این کار، هم مقاومت و استواری و هم ارتباط با دنیا لازم است، اما باید صلابت جمهوری اسلامی نیز حفظ شود./939/ت302/ش

ارسال نظرات