۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۷۳۲۸۴
مدیر حوزه علمیه بناب:

یاری از طلبه‌ای که مروج نیکی‌هاست، یاری از امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بناب خطاب به والدین طلاب گفت: بدانید یاری و مساعدت از طلبه‌ای که مروج نیکی‌هاست، یاری از امام زمان(عج) است.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جمع والدین تعدادی از طلاب این مرکز علوم دینی اظهار داشت: افتخار کنید صاحب فرزندانی هستید که سرباز امام زمان(عج) هستند و در جهت تبلیغ دین خدا مجاهدت می کنند.


وی خاطرنشان کرد: فرزندان شما تفاوتی با فرزندان دیگر مردم دارند، صاحب فرزند طلبه بودن نیازمند شرایطی است که بایستی والدین توجهی مضاعف نسبت به آن داشته باشند، حال اگر این طلبه مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شود، تکلیفی بر عهده خانواده آنان است که غفلت از آن ممکن است آثاری نامناسب به دنبال داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تأکید بر حمایت مادی و معنوی والدین از فرزندان طلبه خود گفت: حمایت از طلبه، حمایت از سرباز امام زمان است، پدران و مادران طلاب باید به این مهم آگاه باشند که وقتی فرزندی طلبه دارند، زیر ذره‌بین نگاه های مردم قرار دارند، تمام رفتارها، گفتارها و منش شما باید شایسته شأن و جایگاه فرزند طلبه شما باشد.


مدیر حوزه علمیه بناب ادامه داد: طلاب و روحانیان تکلیف و رسالتی برعهده دارند که در ادامه رسالت پیامبران، ائمه اطهار(ع) و حضرت حجت(عج) است، بنابراین قدر فرزندان و جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اید را بدانید و شرایط لازم برای تحصیل، تهذیب و ازدواج فرزندان طلبه خود فراهم کنید، رفتار شما باید الگویی برای اطرافیان باشد.


وی با بیان این‌که هدف اصلی طلاب از تحصیل علوم دینی ترویج دین خدا، امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: مبادا با برخی از سخنان و رفتارهای خود موجب تغییر نگرش فرزندان طلبه خود نسبت به راه و هدفی که خالصانه انتخاب کرده اند، شوید سؤال اینجا است که آیا طلبه به اسرار وجودی خود و اهداف ورود به حوزه آگاه است.


مدیر حوزه علمیه بناب افزود: ما طلبه ها طبق این آیه قرآنی که می فرماید؛ « فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ » حتی در زمان جنگ هم همه نباید به جبهه بروند باید عده ای بمانند تا به تفقه دین بپردازند، دین را یاد بگیرند، امروز بر طلاب واجب است که اخلاق، آداب و عرفان را یاد بگیرند و به آن عمل کنند.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تأکید کرد: پدران و مادران طلاب تکلیفی مهم به همان اندازه که بردوش طلاب است، بر عهده دارند، طلبه‌ای که معمم شد، هم خود تکلیفش سنگین می شود و هم خانواده‌اش، بدانید یاری و مساعدت از طلبه‌ای که مروج نیکی‌هاست، یاری از امام زمان(عج) است./935/پ202/پ

ارسال نظرات