۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۷۴۱۷۶

انتقاد امام جمعه ماکو از عدم توجه مسؤولان به پروژه های حوزوی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو گفت: تکمیل و ساخت پروژه استادسرای شش واحدی حوزه علمیه ماکو نیازمند تخصیص اعتبار کافی و توجه ویژه مسؤولان استانی است.
امام جمعه ماکو

حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: تکمیل و ساخت پروژه شش واحدی استادسرای حوزه علمیه ماکو که در حال حاضر نیمه کاره و در مرحله فندانسیون است، نیازمند تخصیص اعتبار کافی و حمایت های ویژه مسؤولان استانی در راستای ارتقای امکانات حوزوی این شهرستان است.

 

وی خاطرنشان کرد: چهار واحد از کل واحدهای احداثی استادسرای حوزه علمیه شهرستان ماکو به اتمام رسیده و دو واحد دیگر به مرحله فندانسیون رسیده که تکمیل آن مستلزم تخصیص اعتباری نزدیک به سه میلیارد ریال است.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به فعالیت دو مدرسه حوزوی در بخش آقایان و بانوان در شهرستان ماکو خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 70 طلبه در سطوح شش گانه تحصیلات حوزوی در حوزه علمیه برادران مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام رنجبری همچنین تعداد بانوان طلبه مشغول به تحصیل در مرکز علمیه خواهران شهرستان ماکو را 55 نفر اعلام کرد و افزود: سی نفر از بانوان طلبه امسال از طریق برگزاری آزمون در این مرکز حوزوی پذیرش شدند.

 

به گفته وی، فعالیت های تابستانی طلاب حوزه های علمیه شهرستان ماکو در قالب شرکت در کلاس های تفسیر، تجوید، حفظ و مفاهیم قرآن کریم و همچنین برگزاری دوره های آموزشی در راستای تقویت بنیه علمی و تحقیقی با هدف ایجاد جهش علمی در پژوهش های حوزوی پیگیری می شود.

 

امام جمعه ماکو اضافه کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان در تعطیلات تابستان امسال هشتاد نفر از روحانیان و طلاب حوزوی ماکو برای گذراندن دوره های آموزشی به قم اعزام شدند و این افراد همزمان با شروع تعطیلات تابستانی برای تبلیغ به پایگاه های اوقات فراغت و مساجد شهری و روستایی اعزام شدند.

 

حجت الاسلام رنجبری در پایان از تکمیل ساخت شش باب خانه عالم روستایی در سالجاری در مناطق روستایی شهرستان ماکو خبر داد و گفت: این تعداد خانه عالم روستایی هم اکنون برای استفاده در اختیار روحانیان مستقر در روستاها قرار داده شده است. /936/ت302/ب

ارسال نظرات